- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Pro TV, Orange si Zara, printre brandurile in care romanii au cea mai mare incredere

04 May, 15:03 • Redactia DailyBusiness
Pro TV, Orange, Danone, Zara si Dove se numara printre brandurile in care romanii au cea mai mare incredere, potrivit studiului Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader's Digest.
Pro TV, Orange si Zara, printre brandurile in care romanii au cea mai mare incredere

La sectiunea categorii locale, consumatorii romani au declarat ca au cea
mai mare incredere in: Pro TV (statii TV), Vel Pitar (produse de panificatie),
Danone (produse lactate), Cris-Tim (produse din carne), Untdelemn de la Bunica
(ulei de gatit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrana
pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pasta de
dinti), Zara (retailer de imbracaminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove
(sapun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevarul (cotidiene) si
Europa FM (statii radio).

[b]La categoriile europene [/b], printre brandurile in
care romanii au cea mai mare incredere se numara: Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale),
Nokia (telefoane mobile), Orange (operatori de telefonie mobila), Sony (camere
foto), Paralela 45 (agentii de turism), BCR (banci), Visa (carduri de credit),
Asirom (companii de asigurari), RCS & RDS (furnizori de servicii de
internet) si Petrom (benzinarii),

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2011 au evidentiat [b]schimbari la nivel
de perceptie si incredere[/b] fata de anii precedenti. La categoriile furnizori
servicii telefonie mobila, camere foto, centre comerciale si cotidiane s-au
schimbat liderii, in timp ce la alte categorii – automobile, detergenti, ape
minerale, cosmetice -, ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin
procente mai mari fata de anii trecuti.
Dupa ce, in 2010, studiul a consemnat [b]revenirea in forta a brandurilor romanesti[/b],
2011 aduce o noua surpriza: comparativ cu alte branduri, increderea in marcile
romanesti creste constant. La categoria automobile, de exemplu, increderea in
Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011), la ape minerale,
Borsec a crescut cu 7 procente, iar la magazinele de electrocasnice, Domo ocupa
in continuare pozitia de lider, cu 34,3% (fata de 28,3% in 2010).

La
categoria profesii, [b] pompierii (92%),
pilotii (91%) si farmacistii (86%) [/b] raman pe primele locuri in ceea ce priveste
increderea populatiei. De asemenea, ultimele trei locuri ale clasamentului au
ramas neschimbate. Romanii au acordat
din nou votul de blam politicienilor (doar 2% au incredere in ei), dealerilor
de masini (doar 12%) si fotbalistilor (16%). Mai mult, la aceste trei categorii
neincrederea populatiei este mai mare decat anul trecut.


In
ceea ce priveste instituriile, [b] cel mai afectat sector s-a dovedit a fi cel
bancar,[/b] care a scazut in Romania de la un procent de incredere de 43% in 2010,
la 29% in 2011, desi la nivel european increderea in banci a crescut in acest
an cu o medie de 3 procente. Rezultatul plaseaza Romania pe ultimul loc in
Europa la sectiunea incredere in institutiile bancare.


Tot
pe ultimul loc ne situam si in privinta increderii in Guvern (6% fata de 23% media europeana), iar increderea in Justitie se situeaza cu 20 de procente
sub media europeana. Pe de alta parte, increderea romanilor in institutia
casatoriei ramane si in 2011 cea mai mare de pe continent.



Pe de alta parte, 46% dintre romanii care au participat la studiu au declarat ca au
incredere in companiile internationale, iar 31% dintre acestia in publicitate,
procentele fiind mult mai mari fata de 35% si, respectiv, 14% cat este media
europeana.



Studiului Trusted
Brands, ajuns in 2011 la a unsprezecea editie, are ca obiectiv identificarea si premierea
marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.
Acesta s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania,
respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri
comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale.

Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati
sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in
functie de „Calitate”, „Valoare excelenta”, „Imagine
puternica” si „Intelegerea nevoilor clientilor”.
Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie –
noiembrie 2010, in baza a 223.811 de chestionare aplicate celor 16 tari
europene.
Compania Reader’s Digest a fost infiintata in 1922, in State Unite ale
Americii, si functioneaza in peste 60 de tari. In Romania, publicatia s-a
lansat in noiembrie 2005.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Lovitură pentru românii cu contracte de asigurare socială! Noua Lege a Pensiilor aduce schimbări majore. Ce trebuie să știe toți cei afectați
Lovitură pentru românii cu contracte de asigurare socială! Noua Lege a Pensiilor aduce schimbări ...
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este real și dacă produsele vândute sunt autentice. Recomandările ANCOM
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este ...
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări în noiembrie 2025
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări ...
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări cu instituţiile statului
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări ...
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le sunt deschise ambalajele
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le ...
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică decât prețul de pornire
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică ...
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul lucrărilor
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul ...
Măcelarii români au succes în Europa. Salariile din Occident ajung la 3.000 de euro pe lună
Măcelarii români au succes în Europa. Salariile din Occident ajung la 3.000 de euro pe lună