- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicitatea traditionala, pe cale de disparitie. „Digitalul, viitor centru al tuturor campaniilor”

14 Nov, 00:05 • marian.rujoiu
Investitiile in publicitate reflecta situatia economica a Romaniei, dar piata publicitatii online continua sa creasca, motiv pentru care digitalul ar trebui sa se afle in centrul tuturor campaniilor de promovare. Si asta in timp ce structurile traditionale ale publicitatii sunt pe cale de disparitie, dupa cum apreciaza Radu Florescu (foto), CEO-ul Saatchi&Saatchi Romania.
Publicitatea traditionala, pe cale de disparitie. Digitalul, viitor centru al tuturor campaniilor

CEO-ul Saatchi&Saatchi Romania a declarat pentru DailyBusiness.ro ca online-ul se afla pe un trend ascendent care trebuie sa continue, iar serviciile de digital  trebuie sa fie intergrate agentiilor si sa se afle in centrul tuturor campaniilor de marketing si promovare.

In aceste conditii, Florescu spune ca in anii urmatori comunicarea digitala “va creste cu siguranta”, iar  viitorul este al marketingului mobil.

„Viitorul apartine aplicatiilor mobile”

“Mobilitatea va fi un aspect foarte important, de care gandirea strategica a agentiilor va tine seama. Marea provocare este aceea de a te adresa unui consumator tot timpul in miscare. De aceea viitorul va fi al aplicatiilor mobile”, a adaugat CEO-ul Saatchi&Saatchi.

Astfel, Florescu a mai spus ca structurile traditionale ale publicitatii sunt pe cale de disparitie.

“Focusul este pe oameni de calitate, care sa obtina rezultate in cea mai eficienta modalitate cu putinta. Pe masura ce tehnologia evolueaza, la fel se intampla si cu felul in care lucram”, a mai afirmat Florescu, atentionand ca online-ul este un mediu foarte competitiv.

Si asta in ciuda faptului ca Romania “nu este in avangarda publicitatii, dar logica transformarii se aplica in toate pietele”.
[quote=Radu Florescu]Toata lumea vorbeste despre mediul online, dar nu toti il inteleg[/quote]
Intrebat insa cum apreciaza numarul de agentii care isi impart clientii pentru piata publicitatii, Radu Florescu a spus ca intotdeauna este loc de noi jucatori.

El apreciaza ca pe piata din Romania, in urmatorii ani nu vom asista la noi intrari de agentii de publicitate. “Cred ca agentiile internationale care au fost interesate de Romania au patruns deja pe piata”, considera Florescu.

In acelasi timp, la nivelul intregii piete de publicitate, Florescu estimeaza ca investitiile vor reflecta situatia economica a tarii noastre, dar Romania depinde de contextul  international, fiind afectata de ceea ce se intampla din Europa si Statele Unite ale Americii.

Cu toate acestea, Florescu apreciaza ca piata locala de publicitate are un mare potential creativ si reprezinta una dintre cele mai competitive industrii, “cu partile sale bune si rele”.

Pe de alta parte, CEO-ul Saatchi&Saatchi vede aceasta piata ca pe o industrie “dezbinata in care agentiile submineaza industria si pe ele insele”, afirmand totodata ca oamenii care lucreaza in domeniu ar trebui sa fie mai putin orgoliosi.

De asemenea, CEO-ul Saatchi&Saatchi apreciza ca in contextul crizei economice, este foarte dificil pentru orice business sa fie profitabil, deci si pentru cel de publicitate.

Romania, departe de standardele internationale

Referitor la dezvoltarea pietei de publictate din Romania comparativ cu cea a altor state, Florescu apreciaza ca este greu sa plasezi Romania intr-un clasament, intrucat “mai e mult pana sa ajungem la standardele internationale” ale industriei.

“Castigarea unor premii importante in cadrul festivalurilor de publicitate nu catapulteaza Romania la nivelul unde cred eu ca ar trebui sa ajungem. Este o reusita foarte importanta, dar nu este suficient. Daca s-ar face un astfel de clasament, nu cred ca Romania s-ar clasa la sfarsitul clasamentului, dar cu siguranta nici in varful acestuia”, a adaugat Radu Florescu. 

In opinia lui, Romania mai are de lucru si in ceea ce priveste alinierea publicitatii la legislatia Uniunii Europene.

Si asta pentru ca de cele mai multe ori, “legiuitorii nu inteleg impactul acestei legislatii in piata, iar acest lucru nu este valabil doar pentru Romania”.

Florescu spune ca legile nu trebuie aplicate mimetic, ci trebuie adaptate astfel incat ele sa fie utile atat pentru consumatori, cat si pentru mediul de business autoritati.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le sunt deschise ambalajele
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le ...
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică decât prețul de pornire
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică ...
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul lucrărilor
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul ...
Măcelarii români au succes în Europa. Salariile din Occident ajung la 3.000 de euro pe lună
Măcelarii români au succes în Europa. Salariile din Occident ajung la 3.000 de euro pe lună
Ministerul Energiei a îndeplinit încă două jaloane din PNRR. Burduja: ”România îşi asumă stocarea ca prioritate zero a sistemului energetic naţional”
Ministerul Energiei a îndeplinit încă două jaloane din PNRR. Burduja: ”România îşi asumă stocarea ...
O nouă lege benefică pentru români. Se dau 200.000 de euro fonduri pentru cei care vor să aibă o seră
O nouă lege benefică pentru români. Se dau 200.000 de euro fonduri pentru cei care vor să aibă o ...
Topul preferinţelor auto în 2024 şi tendinţele care vor modela piaţa în 2025
Topul preferinţelor auto în 2024 şi tendinţele care vor modela piaţa în 2025
Studiu Kantar România: Buget de 3.116 lei pregătit de românii pentru Black Friday 2024
Studiu Kantar România: Buget de 3.116 lei pregătit de românii pentru Black Friday 2024
Meteorologii au reactualizat prognoza meteo pentru următoarele 4 săptămâni. Gerul cuprinde România
Meteorologii au reactualizat prognoza meteo pentru următoarele 4 săptămâni. Gerul cuprinde România
Echipamente noi pentru Armata Română. Angel Tîlvăr anunță decizii majore în Guvern
Echipamente noi pentru Armata Română. Angel Tîlvăr anunță decizii majore în Guvern
Se dau 1000 de euro pentru fiecare român. Guvernul anunță cum se pot primi banii
Se dau 1000 de euro pentru fiecare român. Guvernul anunță cum se pot primi banii
Meteo 5-8 noiembrie. Se răcește radical vremea. Zonele în care vor fi și -8 grade
Meteo 5-8 noiembrie. Se răcește radical vremea. Zonele în care vor fi și -8 grade
Angajații Metrorex anunță grevă generală în doar câteva zile, dacă nu le sunt îndeplinite condițiile
Angajații Metrorex anunță grevă generală în doar câteva zile, dacă nu le sunt îndeplinite condițiile
Viktor Orban, la atac: „Cine crede că în România e mai bine, să se mute acolo!” Premierul Ungariei răspunde valului de maghiari care aleg să lucreze în România
Viktor Orban, la atac: „Cine crede că în România e mai bine, să se mute acolo!” Premierul Ungariei ...
Planul îndrăzneț Meta. Centru de date alimentat cu energie nucleară, blocat de albine rare
Planul îndrăzneț Meta. Centru de date alimentat cu energie nucleară, blocat de albine rare
Mega-investiție în inima Capitalei. Meta Estate Trust ridică o clădire ultramodernă pentru birouri și clinici în centrul Bucureștiului!
Mega-investiție în inima Capitalei. Meta Estate Trust ridică o clădire ultramodernă pentru birouri ...