se pozitioneaza ca o sursa de informare, un instrument de perfectionare si relationare pentru profesionistii care lucreaza in marketing.
„Modelul de business pe care este creat Smark.ro nu se bazeaza pe trafic, ci pe numarul de membri ai comunitatii. Iar estimarea pentru primele 6 luni este undeva in jurul a 8.000 de membri”, a afirmat Radu.
Potrivit acestuia, in modelul de business al portalului, veniturile din publicitate sunt secundare. La nivel de monetizare, Smark.ro isi propune sa exploreze zona de content premium platit si sa ofere servicii auxiliare produsului editorial.
„Investim, in prezent, in generarea de business intelligence pentru zona de marketing, sub forma rapoartelor de cercetare specializate pe industrii, si in dezvoltarea unor platforme de training pentru oamenii de marketing. O estimare de venituri pentru primul an din aceste zone s-ar situa in jurul valorii de 150.000 euro. Ne bazam aici si pe sprijinul pe care il presupune apropierea de IQads, un produs care are deja o parte din audienta pe care ne-o dorim pe Smark.ro”, a explicat managing partnerul Blue Idea.
Conform estimarilor lui Radu, publicitatea clasica de tip display va cumula 10% din veniturile de advertising pe care le va atrage portalul, proiectele speciale 15%, evenimentele si training-uri 40%, iar serviciile si alte proiecte 35%.
Continutul editorial al Smark.ro este coordonat de Ruxandra Gubernat, din functia de redactor-sef. De asemenea, o serie de specialisti in marketing vor contribui cu continut editorial, printre care Mihai Barsan, Stefan Teodorescu, Elena Serban, Stefan Liute, Serban Alexandrescu, Razvan Capatana, Sorin Axinte, Catalin Rusu, Lorand (Boti) Balint, Mark Earls, Ilan Geva, John Griffiths, Chris Forrest sau Seth Godin.
Strategia de brand, manifestarea in identitatea vizuala a marcii Smark si design-ul platformei de publishing au fost asigurate prin serviciile de branding oferite de Rusu+Bortun Brand Growers, dezvoltarea platformei web fiind realizata de echipa F5, Realitatea-Catavencu.
La lansarea proiectului Smark au lucrat Ruxandra Gubernat (redactor-sef), Anca Zaharia (redactor), Catalina Onu (redactor), Sorin Dinu (web development), Miruna Antonescu (marketing director), Costin Radu (managing partner), Marius Cristea (director de dezvoltare F5), Dragos Stanca (director general F5).
Smark este o marca a Blue Idea, companie detinuta de F5 in parteneriat cu antreprenorii Marius Cristea si Costin Radu. Din portofoliul companiei face parte si IQads, produs media dedicat industriei de advertising.