Cel putin asta indica un studiu realizat in Statele Unite, pe spoturile care au rulat in primele 11 luni ale anului trecut, potrivit caruia prezenta unei celebritati intr-o reclama TV a devenit, de cele mai multe ori, doar o risipa de bani.
Studiul care si-a propus sa stabileasca cat de eficienta mai este investitia pe care o presupune asocierea unui brand cu o persoana cunoscuta, a aratat ca doar in cazul a 12% dintre spoturi s-a inregistrat o crestere de 10% a eficacitatii, in timp ce in cazul unei cincimi dintre reclame s-a constatat un impact negativ.
Cele mai „nocive” celebritati care au aparut in reclame, in SUA, in 2010, sunt in aceasta ordine Tiger Woods (Nike), Lance Armstrong (Radio Shack), Kenny Mayne (Gillette), Dale Earnhardt Jr. (Nationwide Auto Insurance) si Donald Trump (Macy’s).
La vremuri social media, alt tip de consumator
Specialistii pun aceste rezultate pe seama schimbarii profilului consumatorului, mult mai ancorat in social media si pe care nu il mai poti castiga aratandu-i doar un chip celebru. Aceasta modificare s-a produs in ultimii cinci ani.
Consumatorul de astazi este informat, presat de timp si dificil de impresionat. El este influentat numai de reclame care sunt relevante si ofera informatie. Nu vrea produse impinse spre el, chiar daca acest lucru este facut de o persoana cunoscuta.
In acest context, sfatul specialistilor este orientarea catre spoturi cu un mesaj puternice si creative, cu accent pe atentie, relevanta, informatie si dorinta.
Vezi doua exemple in acest sens
[dbvideo=537]
[dbvideo=538]