Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Sefa Erka: Un client francez a vrut ca eu sa verific totul, ca un chef care gusta din fiecare mancare inainte sa fie servita

21 May, 00:12 • karina.popescu
Ruxandra Serban (foto), sefa Erka Synergy Communication, agentie de comunicare si publicitate specializata pe retail, cu o vechime de 10 ani, a dezvaluit, intr-un scurt interviu pentru DailyBusiness.ro care este specificul celor mai exigenti clienti straini ai agentiei, o parte din culisele acestui business, dar si tendinte din piata de publicitate. De asemenea, a incercat sa demonteze un mit care circula in jurul publicitarilor.
Sefa Erka: Un client francez a vrut ca eu sa verific totul, ca un chef care gusta din fiecare mancare inainte sa fie servita


DailyBusiness.ro:

Cum a evoluat piata de publicitate din Romania in ultimii ani? Se poate spune ca s-a dezghetat acest domeniu si ca bugetele cresc?
Ruxandra Serban: Cred ca a evoluat mult, nu neaparat din punct de vedere financiar, ci mai degraba din punct de vedere strategic si creativ. Gandirea de tip antreprenorial/start-up (cum sa investesc banii pe care-i am, cum pot sa obtin cat mai mult cu bugete mici) inevitabil duce la inovatie si evolutie.

DB: Cum au schimbat anii de criza asteptarile si cerintele clientilor, dar si abordarea publicitarilor? Care sunt principalele tendinte care s-au nascut in anii de criza?
RS: Asa cum spuneam, anii de criza ne-au fortat sa gandim eficient si inovativ. Aceasta abordare se reflecta atat in cerintele si asteptarile clientilor, care sunt mult mai atenti si focusati pe Return of investment si rezultate imediate, dar si in raspunsul agentiei: flexibilitate, solutii eficiente, control. Ca tendinte, observ o abordare cat mai „localizata” si cat mai insightful, relevanta pentru consumatorii de aici, chiar si din partea brandurilor internationale. De asemenea, s-a dezvoltat foarte mult partea de content, de storytelling, iar tehnologia are o implicare tot mai mare in partea de creatie. 

DB: Ce asteptari aveti de la piata anul acesta, fata de anul trecut?
RS: Mai multa incredere din partea clientilor fata de agentie si deschidere in a pune in aplicare propunerile lor; o dorinta mai mare de depasire a status-quo-ului, chiar daca acesta este unul stabil si favorabil. Cred ca putem creste doar impreuna.  
 
DB: Ce asteptari aveti de la business-ul Erka anul acesta?
RS: De crestere… vizam cresterea cifrei de afaceri. Pentru aceasta folosim 2 axe: dezvoltarea departamentului de digital si offshore. De asemenea, vreau sa crestem portofoliul de clienti si sa-i incurajam pe cei existenti sa fie mai activi, sa se dezvolte pe cat mai multe paliere.

DB: Aveti multi clienti din Franta. Cum sunt ei fata de clienti din Romania sau alte tari – din punct de vedere al cerintelor, al atentiei la detalii, asteptarilor, bugetelor acordate etc? 
RS: Clientii francezi stiu foarte bine ce vor si sunt foarte exigenti: preturi mici, servicii de calitate, flexibilitate, rapiditate. Trebuie sa acordam multa atentie la fiecare detaliu… de exemplu unul dintre clientii nostri ne-a explicat ca vrea ca eu, in calitate de CEO al companiei, sa fiu garantul fiecarui lucru care iese din agentie si sa verific fiecare detaliu, exact ca un adevarat chef care gusta din fiecare mancare inainte ca aceasta sa fie servita.

DB: Cat de important este un eveniment de tipul Noaptea Agentiilor? Ce fel de public are un asemenea eveniment si ce relevanta are in piata?
RS: Anul acesta a fost primul an in care Erka a participat la Noaptea Agentiilor si cred ca fost un eveniment foarte reusit, un prilej de socializare inedit. Cred ca este important un asemenea eveniment mai ales pentru agentiile locale, mici, de a se face cunoscute pentru oamenii din industrie, de a socializa cu ei, de a inlatura anumite bariere sau prejudecati. 

DB: Se spune ca piata de publicitate este destul de inchisa cand vine vorba de angajari. Este adevarat? Ce sanse are, de exemplu, un tanar care a terminat Artele sa fie angajat intr-o agentie de publicitate? Care sunt cerintele de baza pentru cineva fara experienta de lucru in acest domeniu?
RS: Eu cred ca este una dintre cele mai deschise piete. Exista, cred, in toate agentiile posibilitatea unui internship, chiar din timpul facultatii, care se poate transforma in angajare. De asemenea, sunt foarte multe evenimente, conferinte, cursuri, posibilitati de a cunoaste lume din industrie si de a te conecta. Conteaza, cred, foarte mult sa iti doresti asta si vei gasi o cale.

Ruxandra Serban este legata de lumea francofona, ea studiind si lucrand efectiv in domeniul publicitatii in Franta, inainte de a infiinta Erka Synergy Communication, agentie cu activitate de 10 ani in industria de publicitate romaneasca. Erka ofera servicii integrate de marketing si comunicare, strategie, planning si implementare evenimente, identitate de brand, creatie si retail design, media, BTL, PR, social media, web development si web design, direct marketing & promotii, PR si e-commerce. 

In cei 10 ani de activitate, agentia a dezvoltat un portofoliu de clienti proveniti in special din zona francofona: Domo, Decathlon, Cora, Camera de Comert si Industrie a Frantei, Ambasada Frantei, Norauto, Rombiz, MOA, Yves Rocher, Guess, Casiopeea, Domino”s Pizza, West Eye Hospital, Bouygues Constructions, Expert Petroleum, Geosys, Atelierul Alexandru Ciucu, Maïsadour Semences, Natural Paris, MFA, Minet SA, Van Rijn.

Agentia, care reuneste acum circa 40 de angajati, a promovat inca de la inceput conceptul de Guerilla advertising: bugete mici, proiecte iesite din comun, crearea de buzz in jurul proiectului. De asemenea, agentia exporta servicii de creatie si implementare in Franta si Suedia.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Busu, la un pas de moarte. Cine l-a salvat pe prezentatorul de la Pro TV: „Mi-a rupt cinci coaste și îi mulțumesc”
Busu, la un pas de moarte. Cine l-a salvat pe prezentatorul de la Pro TV: „Mi-a rupt cinci coaste și ...
Liniștea de dinaintea furtunii? Prima noapte fără drone rusești în Ucraina după armistițiul energetic!
Liniștea de dinaintea furtunii? Prima noapte fără drone rusești în Ucraina după armistițiul energetic!
Cele mai norocoase zodii ale lunii aprilie. Cine sunt nativii care încep luna cu dreptul
Cele mai norocoase zodii ale lunii aprilie. Cine sunt nativii care încep luna cu dreptul
​Cutremur devastator în Myanmar: Peste 2.700 de morți și bilanțul continuă să crească​
​Cutremur devastator în Myanmar: Peste 2.700 de morți și bilanțul continuă să crească​
Cele mai ciudate farse de 1 aprilie. Cum sărbătoresc țările din Europa „Ziua Păcălelilor”
Cele mai ciudate farse de 1 aprilie. Cum sărbătoresc țările din Europa „Ziua Păcălelilor”
Imagini dramatice. Furtună puternică în Grecia! Indundațiile au lovit mai multe insule populare. VIDEO
Imagini dramatice. Furtună puternică în Grecia! Indundațiile au lovit mai multe insule populare. ...
Mâncărică de praz, vedeta primăverii! Rețetă de post savuroasă, simplă și sănătoasă
Mâncărică de praz, vedeta primăverii! Rețetă de post savuroasă, simplă și sănătoasă
Verificați cardurile! Au intrat banii de la stat, cine beneficiază de vouchere pentru energie
Verificați cardurile! Au intrat banii de la stat, cine beneficiază de vouchere pentru energie
Daria Kasatkina, numărul 12 mondial, a rupt tăcerea după ce a ales să apere alt drapel: „Trebuie să mă obișnuiesc cu asta”
Daria Kasatkina, numărul 12 mondial, a rupt tăcerea după ce a ales să apere alt drapel: „Trebuie ...
Zodia care va fi pusă la grea încercare la mijlocul lunii aprilie! Lacrimile amare și suferința profundă îi marchează destinul
Zodia care va fi pusă la grea încercare la mijlocul lunii aprilie! Lacrimile amare și suferința profundă ...
O fetiță și tatăl ei, morți într-un accident în Serbia, la granița cu România. Ambulanța românească, blocată zeci de minute în vamă
O fetiță și tatăl ei, morți într-un accident în Serbia, la granița cu România. Ambulanța românească, ...
Victor Micula, bun de plată către Adriana Bahmuţeanu. De ce l-a obligat instanţa să achite 10.000 de lei
Victor Micula, bun de plată către Adriana Bahmuţeanu. De ce l-a obligat instanţa să achite 10.000 ...
Lanţul de magazine cu preţuri avantajoase se extinde. Retailerul deschide trei noi magazine în mari oraşe din România
Lanţul de magazine cu preţuri avantajoase se extinde. Retailerul deschide trei noi magazine în mari ...
Cu toate că plafonarea la energie s-a prelungit, facturile vor crește și cu 25%. Cât vor trebui să scoată românii din buzunar
Cu toate că plafonarea la energie s-a prelungit, facturile vor crește și cu 25%. Cât vor trebui să ...
Regina Maria, vândută! Cea mai mare tranzacție medicală din Europa Centrală și de Est zguduie piața sănătății
Regina Maria, vândută! Cea mai mare tranzacție medicală din Europa Centrală și de Est zguduie piața ...
Sebastian Burduja anunță că românii vor primi noi carduri de energie. Mecanismul va fi gata până pe 15 iunie
Sebastian Burduja anunță că românii vor primi noi carduri de energie. Mecanismul va fi gata până ...
Ororile din Ialomița: Copii legați cu sfori într-un centru de plasament. Explicația halucinantă a angajaților
Ororile din Ialomița: Copii legați cu sfori într-un centru de plasament. Explicația halucinantă ...
Permisul de conducere va putea fi obținut de la 17 ani. Legea care aduce schimbări pentru toți șoferii
Permisul de conducere va putea fi obținut de la 17 ani. Legea care aduce schimbări pentru toți șoferii