- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Sefa Lowe&Partners: Trebuie sa invatam clientul sa vasleasca in barca social media

26 Jul, 00:01 • valentin..nicolae
Criza si revolutia social media sunt factorii care si-au lasat cel mai puternic amprenta asupra industriei mondiale de publicitate in ultimii doi ani. Cum s-au adaptat publicitarii romani si care sunt tendintele in piata? "Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem clientul in barca social media", a declarat Oana Cociasu (foto), managing director al agentiei Lowe&Partners, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
Sefa Lowe&Partners: Trebuie sa invatam clientul sa vasleasca in barca social media

In prezent, consumatorul este in social media, iar
publicitarii si producatorii sunt nevoiti sa il urmeze pentru a-si salva
business-ul, in contextul in care metodele de promovare online sunt accesibile
tuturor, iar competitia este tot mai intensa.

„Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem
clientul in barca social media, sa il invatam cum se trage la rame, care e rama
stanga, care e rama dreapta, cum bate vantul, de ce trebuie sa mearga intr-o
parte si nu in alta. Consumatorul este deja in social media. Si daca nu il
prinzi acum acolo, s-ar putea sa nu-l mai prinzi deloc”, a spus Oana
Cociasu.
 
Privind spre tendintele industriei, Cociasu crede ca brand-ul si consumatorul
vor deveni motorul pietei. „Cred ca ne intoarcem catre brand-uri si mai
lasam putin deoparte focusul exclusiv pe produs. Repunem brand-ul la locul lui.
Il cam uitasem din cauza produsului care trebuia sa se vanda repede si bine.
Disponibilitatea de a te intoarce ca investitie catre brand a inceput sa fie
din ce in ce mai observata pe piata”, a spus managing director-ul
Lowe&Partners.

Explicatia? Consumatorul incepe sa se reorienteze catre produsele care l-au
marcat, care i-au inspirat incredere si automat catre brandurile acestora.
„In  momentul in care consumatorul se intoarce la brand-name-ul
favorit, acesta este deja un lucru foarte bun pentru intreaga industrie”,
a spus Cociasu.

De asemenea, modul in care industria comunica cu masa consumatorilor a suferit
o schimbare profunda, datorata mai ales retelelor de socializare.

„Consumatorul a trecut de la ‘the right to choose’ la ‘the power to
choose’. El foloseste vocea pe care o are din ce in ce mai tare.  Nu mai
venim noi sa ii dictam ce trebuie sa cumpere, ci incepe el sa testeze, sa
caute, sa se informeze. Totul a pornit de la Internet si social media.
Consumatorul nu mai trebuie sa astepte sa vada o reclama ca sa se gandeasca
daca vrea sau nu un produs”, a explicat Cociasu.

Referitor la nivelul la care piata va ajunge la sfarsitul acestui an, Cociasu
se fereste sa inainteze estimari si procente, intrucat, spune ea, nu crede in
„estimari de tip Mafalda”.

 „La noi inca este un mediu foarte volatil si imprevizibil, care nu
tine neaparat de clientii nostri, ci foarte mult de mediul de afaceri din tara.
Nu cred ca o sa vorbim de stagnare sau scadere din simplul motiv ca suntem
intr-un an pre-electoral. In 2012, cand o sa se arunce toate tunurile
electorale si o sa curga lapte si miere peste tot, nu cred ca o sa dea nimeni
niste legi nepopulare care sa afecteze partea de business”, a explicat
Oana Cociasu, care a intrat in publicitate in 1993.

Astfel, realizand o retrospectiva a industriei de advertising din 1993 si pana
in prezent, Oana Cociasu considera ca publicitarii romani au ars foarte multe
etape, ajungand rapid la nivelul celor din afara.

„Ce imi place aici (in Romania-n.r.) este ca am avut oportunitatea de a
experimenta, sansa pe care in pietele foarte dezvoltate o intalnesti destul de
greu. In momentul in care am intrat in legatura cu colegii nostri din alte tari
foarte dezvoltate, din America- de exemplu, acestia s-au crucit. Faptul ca eram
la 30 de ani managing director si aveam business-ul meu de medical advertising
era pentru ei incredibil. Mai ales ca lasasem in urma meseria de medic”, a
explicat ea.
 
Oana Cociasu a lucrat anterior ca medic pediatru.

Despre criza, Cociasu spune ca a fost un rau necesar. „Cand ne-a lovit
criza, am zis ca aveam nevoie de asa ceva. Toata criza asta ne-a pus o oglinda
foarte rece in fata si ne-a fortat pe toti sa ne facem putin mai bine temele si
sa fim cu simturile mai bine ascutite”, a spus ea.

In publicitate, criza a adus o “degringolada bazata pe promotii, pe produs si
pe cat mai multe vanzari, in timp ce cresterea brand-ului a fost lasata uneori
pe plan secund”, spune Cociasu. „Chiar daca noi ne-am dorit sa facem niste
lucruri ‘mai cu mot’ cateodata agenda noastra nu s-a potrivit cu cea a
clientilor”, a concluzionat Oana.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cum a reușit Călin Georgescu să înfrângă toate așteptările. Dan Andronic: Poate ajunge la fiecare utilizator TikTok din România!
Cum a reușit Călin Georgescu să înfrângă toate așteptările. Dan Andronic: Poate ajunge la fiecare ...
Comisia Europeană dă undă verde planurilor fiscale pentru 19 state membre, inclusiv România. Ce înseamnă asta pentru viitorul economic
Comisia Europeană dă undă verde planurilor fiscale pentru 19 state membre, inclusiv România. Ce înseamnă ...
PSD schimbă strategia pentru parlamentare. Câciu: Nu vrem să repetăm nici dieta Boc, nici dieta Câţu cu austeritatea, în care nu mai sunt bani de pensii, se taie salarii sau, mai rău, investiţiile
PSD schimbă strategia pentru parlamentare. Câciu: Nu vrem să repetăm nici dieta Boc, nici dieta Câţu ...
Decizia PSD privind alianțele, după 1 decembrie! Tudose: „Să vedem cum stăm cu cifrele
Decizia PSD privind alianțele, după 1 decembrie! Tudose: „Să vedem cum stăm cu cifrele
Prăbușire dramatică. Cifra de afaceri în comerțul cu ridicata scade cu 18%
Prăbușire dramatică. Cifra de afaceri în comerțul cu ridicata scade cu 18%
Șeful TikTok, chemat să răspundă pentru campania lui Călin Georgescu. „Suntem martorii unui atac împotriva democraţiei”
Șeful TikTok, chemat să răspundă pentru campania lui Călin Georgescu. „Suntem martorii unui atac ...
Călin Georgescu crede că sucurile precum Pepsi și Fanta conțin nanocipuri. „Este exact ce vor ei să facă. Intră în tine ca într-un laptop”
Călin Georgescu crede că sucurile precum Pepsi și Fanta conțin nanocipuri. „Este exact ce vor ei ...
Ion Țiriac dă un avertisment dur, după victoria lui Călin Georgescu din primul tur: „Ferească Dumnezeu de un război”
Ion Țiriac dă un avertisment dur, după victoria lui Călin Georgescu din primul tur: „Ferească ...
Cum va arăta vremea în România până la Crăciun
Cum va arăta vremea în România până la Crăciun
Salarii de 7.500 de lei pe lună pentru cei care vor să lucreze în acest domeniu. Este criză de personal
Salarii de 7.500 de lei pe lună pentru cei care vor să lucreze în acest domeniu. Este criză de personal
Bucureștenii au spus DA! Ce urmează după validarea celor trei măsuri la referendum
Bucureștenii au spus DA! Ce urmează după validarea celor trei măsuri la referendum
Ce opțiuni politice se conturează în turul 2 al alegerilor prezidențiale 2024
Ce opțiuni politice se conturează în turul 2 al alegerilor prezidențiale 2024
Deținuții români, exploatați ilegal la o mare firmă de curierat! Conducerea penitenciarului reține 60% din câștiguri!
Deținuții români, exploatați ilegal la o mare firmă de curierat! Conducerea penitenciarului reține ...
Moldovenii de peste Prut vor să schimbe jocul pentru turul 2 al alegerilor prezidențiale din România!
Moldovenii de peste Prut vor să schimbe jocul pentru turul 2 al alegerilor prezidențiale din România!
Schimbare de proporții la PNL. Ilie Bolojan este noul lider de partid
Schimbare de proporții la PNL. Ilie Bolojan este noul lider de partid
Pensii 2025. Documentele care trebuie depuse până la 1 martie 2025. Anunțul Casei de Pensii
Pensii 2025. Documentele care trebuie depuse până la 1 martie 2025. Anunțul Casei de Pensii
Clonarea câinilor și a pisicilor după moarte, din ce în ce mai cerută de stăpâni. Costurile nu sunt deloc mici
Clonarea câinilor și a pisicilor după moarte, din ce în ce mai cerută de stăpâni. Costurile nu ...
Stațiile ITP pot face inspecția tehnică prin înregistrare manuală, până la reluarea funcționării aplicației informatice
Stațiile ITP pot face inspecția tehnică prin înregistrare manuală, până la reluarea funcționării ...