Urmatoarele brand-uri in topul Consumer Superbrands pe Romania sunt Pampers, Mercedes Benz, Nokia, Nike, Jack Daniels, Microsoft si brandul romanesc Sensiblu.
Trei dintre brandurile care au obtinut statutul de Superbrand anul trecut isi mentin prezenta si in top 10 Consumer Superbrands de anul acesta: Coca Cola (locul 3 anul trecut), Nokia (locul 5 anul trecut) si Microsoft (locul 6).
In ciuda contextului actual marcat de criza financiara, Top 10 Consumer Superbrands 2010 cuprinde doua dintre cele mai prestigioase branduri de masini, BMW si Mercedes Benz, dovedind valoarea aspirationala a unui Superbrand, prin comparatie cu branduri care raspund firesc optiunilor de consum uzual, precum Coca-Cola, Pampers, Nike.
Studiul este dezvoltat in fiecare an de catre Superbrands Romania si analizeaza pana la 1.500 de branduri din peste 50 de categorii economice. Etapele studiului cuprind: selectia calitativa realizata de panelul de experti ai Consiliului Superbrands, urmata de cercetarea de piata realizata anual de compania Nielsen pentru Superbrands Romania.
Studiul Superbrands din acest an a analizat 1.150 de branduri din 52 de categorii de produse si servicii. Primul filtru, calitativ, a fost asigurat de catre Consiliul Superbrands, care a evaluat brandurile pe criteriile aplicate international de catre organizatia Superbrands: calitate, incredere si diferentiere pe piata.
Consiliul Superbrands pentru Romania a fost format in 2010 din 30 de personalitati, reprezentand membri marcanti ai mediului de afaceri, specialisti din industria de comunicare si mass media. Din totalul brandurilor evaluate de catre Consiliu, doar 60% au fost acceptate penrtu a intra in cercetarea de piata condusa de catre Nielsen la scara nationala, pe un esantion de 1.000 de subiecti, cu varsta cuprinsa intre 19-54 ani. 300 de branduri din aproape 25 de domenii de activitate s-au calificat pentru statutul de Superbrand 2010.
Nielsen este unul dintre liderii mondiali in cercetarile de marketing, masurarea audientei si furnizarea de produse si servicii media.