Primul termen de judecata fixat de tribunal in cazul acestui dosar este 11 august 2009.
Contactat de catre DailyBusiness.ro, Calin Diaconu, fondatorul Babel Communications, nu a oferit informatii referitoare la procedura deschisa de Clir Media si Intact Production, precizand ca va reveni cu detalii in momentul in care va primi, la randul sau, documentele oficiale din partea celor doua companii.
Potrivit reprezentantilor Clir Media si Intact Productions, companiile poarta in prezent negocieri pentru solutionarea situatiei si fixarea unui termen de plata a datoriilor.
Acestia nu au specificat volumul datoriilor Babel in fata celor doua companii sau perioada in care acestea s-au cumulat.
Babel Communications este o agentie de publicitate full service, fondata de Calin Diaconu in urma cu aproximativ 10 ani. Agentia este condusa in prezent de Alin Gherman, numit general manager la finalul anului trecut, Raluca Simu – managing partner Babel -, si Diaconu, cu atributii in administrarea afacerii si new business.
Cifra de afaceri raportata de agentie in 2008 s-a ridicat la 6,3 milioane euro, in crestere cu 29% fata de anul precedent.
Falimentul Babel a mai fost solicitat, in martie 2009, si de compania Infopress Group.
Printre clientii Babel se numara companii ca Henkel, Praktiker sau Carpatina.
Update 14.04
Reprezentantii Babel Communications au revenit cu o declaratie referitoare la informatiile furnizate de DailyBusiness, redata integral mai jos.
„In urma unor informatii aparute astazi in presa privind depunerea cererii de deschidere a insolventei Babel Communications de catre Intact Production si C.L.I.R Media Group, ne vedem nevoiti sa facem urmatoarele precizari:
Motivul pentru care C.L.I.R. Media Group si Intact Production au recurs la aceasta actiune a fost intarzierea platilor catre acesti furnizori. Aceste intarzieri au fost cauzate pe de o parte de intrarea in faliment a unor clienti ai agentiei ce activau in industria constructiilor, iar pe de alta parte, de neincasarea facturilor restante de la unii dintre clientii sai, afectati de criza economica.
In ultima perioada, eforturile societatii au fost concentrate in directia recuperarii creantelor, in acest sens avand la randul nostru actiuni intreprinse in justitie
Cele doua parti poarta deja negocieri in sensul stingerii litigiului pe cale amiabila inainte de a se ajunge la primul termen de judecata.
Relatiile comerciale stabilite intre cele doua parti sunt inca in desfasurare dovada fiind o noua campanie de comunicare initiata de Babel Communications incepand cu 1 iunie, in cadrul trustului Intact.”