Topul a luat in calcul nu doar locatiile, ci si tipul de suport al reclamei. Astfel, au fost luate in considerare mash-urile (panze de dimensiuni spectaculoase), cel mai costisitor suport din oferta furnizorilor. S-a facut o singura exceptie de la acest suport, pentru o locatie care ocupa o pozitie speciala, datorita atat specificului ei, cat si a incasarilor pe care le atrage, sume ce lasa mult in urma concurentii: magazinul Cocor.
Statutul de „star” al celor mai scumpe locatii outdoor din Capitala ii revine magazinului Cocor. Pe Cocor nu atarna mash-uri, dar sunt instalate ecrane video. Daca vrei sa cumperi un spot care sa ruleze pe aceste ecrane, scoti din buzunar, dintr-un foc, pana la 20.000 euro.
Jucatori din outdoor sustin ca reteaua Cocor Channel, care gestioneaza ecranele de pe magazin, a incasat anul trecut peste 1 milion de euro din reclama. Pretul de 20.000 euro nu este insa unul standard, sustin aceleasi voci din industrie.
„Daca clientul bate cu pumnul in masa si ofera doar 18.000 euro pe spot, ii accepta si pe aia”, spun sursele citate. Piata nu si-a revenit inca in intregime, si nici Cocorul nu a inceput sa functioneze „la turatie maxima”.
Reprezentantii Cocor Channel nu au raspuns la intrebarile DailyBusiness.ro pana la ora publicarii materialului.
Ocupantul locului doi in clasament este magazinul Unirea, care este, in acelasi timp, si cea mai scumpa locatie de mash-uri din Bucuresti . Pozitionat pe una dintre arterele cu cel mai intens trafic din Bucuresti, un mash pozitionat pe magazin poate costa, brut, intre 50.000 si 70.000 euro, pret care include toate costurile aferente: chiria spatiului, productia si creatia (in cazul in care aceste servicii sunt acoperite de agentia de outdoor), intretinerea.
Daca se scad toate aceste costuri, se ajunge la un pret net de 20.000-30.000 euro. In prezent, Unirea este acoperit de cel mai mare mash expus pana in prezent in Romania, cel pentru campania Ursus, „Ambitia”. Mash-ul este „vandut” de agentia Imperial Media, si costa intre 20.000-30.000 euro pe luna, net.
Ocupantul pozitiei a treia in topul celor mai scumpe spatii de reclama outdoor din Capitala este vechiul hotel Bulevard. Pozitionat la intersectia dintre Calea Victoriei si bulevardul Regina Elisabeta, hotelul a fost „imbracat”, de-a lungul timpului, de advertiseri de top ca Nivea sau Cosmote.
In 2009, spatiul se ridica la un cost net lunar de pana la 30.000 euro. Insa de cateva luni fatada Bulevardului este pustie, acesta fiind si motivul pentru care am plasat hotelul pe pozitia a treia a clasamentului. In 2010, cand piata a inceput sa isi revina si clientii sa ceara din nou expunere, pretul unui mash plasat pe hotel ar putea depasi 30.000 euro, iar vechiul Bulevard ar putea redeveni cel mai scump loc din Bucuresti pe care iti poti face reclama pe mash.
Spatiul de pe hotel a fost gestionat in trecut de agentii ca Imperial Media sau Prima Media, insa de la finalul lui 2009, este gol. Poster Com, agentie de outdoor a holdingului de comunicare The Group, a fost ultima care a gestionat un mash pe Bulevard pentru Cosmote.
[gallery:69]
Specialisti din industria de outdoor advertising sustin ca s-a semnat deja un contract cu o banca, hotelul urmand sa fie „imbracat” din nou. Aceleasi surse afirma ca de data aceasta, reprezentantii hotelului ar fi refuzat sa mai semneze cu o agentie de outdoor si vor „vinde” spatiul singuri.
Oficialii hotelului Bulevard nu au putut fi contactati de DailyBusiness.ro pentru detalii suplimentare.
Pozitia a patra a topului ii revine unei cladiri monument, pozitionata la Natiunile Unite, vizavi de magazinul Ferrari. Un mash care ocupa circa jumatate din fatada cladirii costa pana la 20.000 euro net pe luna.
Acestea sunt singurele locatii din Capitala care sar pragul de 20.000 euro net pe luna, sustin agentiile de outdoor.
Locatii costistoare mai exista in Bucuresti, dar se vand cu preturi intre 10.000-15.000 euro pe luna, net.