In plus,
ZenithOptimedia a precizat ca prognoza sa de crestere este
nemodificata comparativ cu estimarile din luna iunie, fiind pentru
prima data dupa 2012 cand nu si-a revizuit in jos
estimarile.
„Stabilizarea ritmului de crestere a
cheltuielile globale cu publicitatea in acest an, un an fara
evenimente mari, arata ca relansarea industriei de advertising s-a
consolidat, ceea ce promite o crestere si mai puternica in 2014 si
2015”, a declarat directorul general de la ZenithOptimedia, Steve
King, citata de Agerpres.
Pentru urmatorii doi
ani, ZenithOptimedia se asteapta la o crestere de 5,1% a
cheltuielilor cu publicitatea in 2014 si de 5,9% in 2015, pe masura
ce economia europeana isi revine.
Potrivit sursei citate,
publicitatea pe dispozitive mobile (smartphones si tablete) va fi
responsabila pentru 37% din cresterea totala inregistrata de
cheltuielile cu publicitatea in acest an. ZenithOptimedia estimeaza
ca publicitatea pe dispozitive mobile va
inregistra o crestere de 77% in acest
an, urmata de un avans de 56% anul viitor si o crestere de 48% in
2015. In aceste conditii, ponderea cheltuielilor cu publicitatea pe
dispozitive mobile va creste de la 2,8% din cheltuielile totale in
2013 pana la 6% in 2015.
ZenithOptimedia este o divizie a
Publicis Groupe, al treilea mare grup mondial de advertising in
functie de cifra de afaceri, dupa WPP si Omnicom.
Citeste si:
Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari
cresteri