Studiu Mediascope
arata ca 21% din totalul cumparaturilor pe care le fac mamele din
Europa cu acces la Internet sunt cumparaturi online.
Internetul este
important pentru mame atunci cand iau decizia de a achizitiona un
brand. 98% dintre mame se informeaza in prealabil cu privire la
produsele pe care intentioneaza sa le cumpere. Mamele europene cauta
activ cele mai multe informatii despre urmatoarele categorii: produse
electrocasnice (59%), oferte de vacanta (57%), haine si accesorii
(57%), produse cosmetice (54%). 61% dintre mame declara ca sunt
capabile sa aleaga produse si servicii mult mai bune datorita
informarii de pe Internet.
O alta activitate pe
care mamele din Europa o desfasoara in mediul online este comunicarea
cu ceilalti. 74% dintre aceste femei declara ca tin mult mai bine
legatura cu familia si prietenii datorita Internetului. 83% dintre
acestea utilizeaza mailul in fiecare zi, in timp ce 59% acceseaza
retelele de socializare zilnic. Printre activitatile pe care mamele
din Europa le desfasoara pe o platforma sociala zilnic se numara:
comunicarea cu ceilalti (25%), postarea de statusuri (24%),
schimbarea pozei de profil (16%) si incarcarea de fotografii sau de
continut video (7%).
Mamele europene
considera ca un alt avantaj al Internetului este faptul ca navigarea
online le face viata mai usoara. 47% dintre ele sunt capabile sa isi
gestioneze mai bine resursele fianciare, iar 45% declara ca isi
stabilesc vacantele si isi programeaza calatoriile mult mai usor
datorita accesului la Internet.
Timpul pe care
mamele europene il petrec online a crescut din 2004 pana astazi cu
77%. Astfel, femeile din Europa care au copii petrec 13,8 ore pe
saptamana pe Internet, activitate devansata doar de privitul la
televizor, cu o medie de 17,1 ore pe saptamana. 55% dintre mame
prefera multitasking-ul si navigheaza pe Internet in timp ce se uita
la televizor.
Intervalul preferat
pentru a sta online este seara, intre orele 17:30 si 21:00.
Dispozitivele de pe
care mamele din Europa le folosesc preponderent pentru a naviga pe
Internet sunt computerul sau laptopul (67%), urmat de telefoanele
mobile (21%) si de tablete (8%). Tarile din care se utilizeaza cel
mai mult telefoanele mobile si tabletele pentru conectarea la
Internet sunt Norvegia, Olanda, Danemarca, Irlanda si Germania.
73% dintre mamele
europene sustin ca sunt mai dispuse sa achizitioneze un telefon mobil
care ofera si conexiune la Internet, iar 50% dintre acestea detin
deja un smartphone.
Studiul Mediascope a fost realizat in
februarie 2013 pe un esantion de 51.700 de persoane.