Pana in prezent, publicitatea pe mobile a a constat in mici bannere plasate in coltul unei pagini de Internet de pe telefoanele mobile sau in reclame prin sms-uri, ce adesea pareau spam-uri. Prin urmare, piata publicitatii pe mobile a ramas relativ mica, desi cea a mobilelor a proliferat.
Google, Apple si altii investesc bani in schimbarea acestei situatii. In noiembrie, Google a anuntat achizitia cu 750 mil. dolari a AdMob, o companie care vinde reclame pe mobil, inclusiv unele care arata locatia unui retailer sau le permite utilizatorilor de telefoane mobile sa descarce muzica.
Saptamana aceasta se preconizeaza ca Google va lansa un nou tip de reclama pe mobile, pentru utilizatori de smartphone-uri precum iPhone. Noul tip de reclama presupune, de exemplu, ca o persoana care cauta pizza sa poata vedea o reclama pe mobil cu un numar de telefon pe care il va putea apela printr-un simplu click si suna la cea mai apropiata pizzerie.
Si Apple a cumparat o companie de publicitate pe mobile in ianuarie, Quattro Wireless.
De asemenea, Volkswagen a inceput sa testeze reclamele prin SMS in 2008 si a angajat compania de advertising digital AKQA sa dezvolte o strategie de publicitate pe mobile pentru brand anul trecut. Producatorul auto a mai realizat un site specific pentru telefoanele mobile si chiar a lansat noul model hatchback GTI prin intermediul unui joc pe telefonul mobil.