Circa 33% dintre consumatori ar putea lua in calcul achizitii online din alta tara, daca produsul ar fi mai ieftin sau mai bun, dar numai 7% pun in practica acest lucru, a scris Mediafax, citand Reuters.
„In Uniunea Europeana, drepturile utilizatorilor de servicii online nu trebuie sa depinda de localizarea unei companii sau a site-ului folosit. Granitele nationale nu trebuie sa mai complice viata consumatorilor europeni, atunci cand vor sa cumpere online o carte sau sa descarce muzica”, a spus Viviane Reding, comisarul pentru telecomunicatii.
CE a publicat marti un ghid privind drepturile consumatorilor online in probleme precum cumparaturile pe Internet, relatia cu furnizorul de servicii broadband, protejarea datelor personale si retelele de socializare, transmite Reuters.
Cumparaturile online sunt considerate un mijloc de crestere a concurentei intre retaileri si de reducere a preturilor.
„Furnizarea unor informatii clare privind drepturile consumatorilor va permite cresterea increderii si va contribui la deblocarea potentialului economic al pietei europene online, care genereaza venituri de 106 miliarde de euro”, a declarat Viviane Reding.
Impreuna cu Meglena Kuneva, comisarul pentru problemele consumatorilor, Reding a prezentat o lista de 8 masuri analizate de Comisia Europeana, precum inasprirea unei prevederi referitoare la interzicerea spam-urilor.
„Unele dintre aceste masuri trebuie introduse prin lege. Va trebui sa pregatim propuneri, prin intermediul Comisiei Europene, in urmatoarele luni si ani”, a declarat Reding intr-o conferinta de presa.
Comisia urmareste sa adopte noi masuri, precum combaterea mesajelor spam prin sanctiuni de natura civila sau penala si introducerea unui regim de licentiere multi-teritoriala pentru continutul online, astfel incat utilizatorii sa inteleaga licentierea continutului digital, precum muzica si jocurile.
O alta masura este eliminarea legislatiei fragmentate privind drepturile de copyright, astfel incat utilizatorii sa stie ce pot face cu muzica si filmele descarcate de pe Internet.
CE mai vrea extinderea reglementarilor care protejeaza consumatorii, pentru a include acorduri de licentiere a unor produse cum sunt aplicatiile antivirus si jocurile.
Alte masuri se refera la informatii complete privind pastrarea confidentialitatii informatiilor, facilitarea folosirii Internetului de catre persoanele cu dizabilitati si posibilitatea ca utilizatorii sa anuleze platile catre comerciantii care nu respecta reglementarile.