Criza economica si „neseriozitatea romanilor” nu au facilitat insa dezvoltarea acestui al doilea proiect, numit Kuantero, managerul aratandu-se insa multumit de cabinetul de consultanta online.
„Kuantero nu mai este de mult un business pe care punem accentul, pentru ca am fost dezamagiti de calitatea majoritatii clientilor. Ideea de la care am plecat a fost una foarte buna, dar nu foarte scalabila”, a spus pentru DailyBusiness.ro Ferseta.
Kuantero faciliteaza accesul „oamenilor cu bani” catre experiente inedite, precum luarea unei cine cu o personalitate, intrarea in pielea unui vice-presedinte, intermedierea unui curs de fotografie profesionala, pana la aranjarea unei discutii cu un puscarias condamnat la 20 de ani de inchisoare.
„Cele mai cautate experiente au fost cele legate de cursurile de fotografie cu Zoltan Lorencz, parapanta, zbor acrobatic si drifting. Am avut de asemenea cereri pentru topless pool, naked sushi sau plimbat cu tancul”, spune Ferseta.
Si atunci, ce nu merge cum ar trebui?
„In prima versiune a site-ului, pusesem pretul pentru fiecare serviciu in parte. Numai ca dupa ce ca erau preturi mici – pe la 200-400 eur + TVA -, oamenii vroiau diverse modificari la serviciu si mai si negociau la pret. Nu mai vorbesc de clienti care imi dadeau comanda de ceva, ne agitam sa le organizam totul si pe urma nici nu mai raspundeau la telefon. Este neseriozitate maxima in tara asta”, spune fostul marketing manager al Neogen.
Astfel, Ferseta a ales sa puna o limita minima de servire de 1.000 euro/comanda, „pentru ca ne-am saturat sa alergam dupa tot felul de ciudatenii pe care le vroiau clientii, dar pentru care nu erau dispusi sa plateasca. Asa prefer sa am cativa clienti punctuali, decat sa imi scad profitabilitatea”, spune Constantin Ferseta, cunoscut ca „Noro”. Acesta a evitat sa declare ce afaceri estimeaza pentru primul an de la lansarea Kuantero.ro, spunand doar ca „numarul de clienti platitori a fost destul de mic. Cei care suna si fug sunt insa foarte multi”.
Criza economica a fost un alt factor deprimant pentru business-ul Kuantero. „Cel mai greu lucru este sa convingi omul ca pentru o experienta inedita sunt cheltuieli foarte mari. Si faptul ca este criza nu ne ajuta foarte mult”.
Unul dintre clientii Kuantero.ro a fost o companie farmaceutica ce a contractat firma pentru a organiza mini-concerte de colinde pentru pacientii unor spitale.
Astfel, focusul de business pentru Constantin Ferseta a devenit compania de consultanta online, „unde lucrurile sunt mult mai clare si mai monetizabile”.
„Pentru Ferseta e-Consulting Cabinet am avut in jur de 20 de clienti, romani si straini. Distributia veniturilor este in favoarea celor de la straini, prefer sa nu divulg alte informatii financiare in prezent”, spune Constantin Ferseta. O ora de consultanta costa 100 euro + TVA. Pe langa acestea, cabinetul ofera tot ce tine de servicii de emarketing – dezvoltare site-uri, campanii online, seo, mobile, training.