“Consumatorii vor
totul si, daca se poate, imediat, iar retailerii trebuie sa gaseasca
o modalitate de a le livra acest lucru intr-un mod profitabil.
Retailerii se vad nevoiti sa-si transforme cu totul afacerea, si nu
doar sa ofere mai multe canale de vanzare”, a declarat Mihaela
Mitroi, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica,
PwC Romania.
Studiul, derulat pe 15.000 de
cumparatori online din 15 tari, arata o imagine similara la nivel
global, in care cumparaturile facute pe internet devin o parte tot
mai importanta a comportamentului de consum.
De asemenea, mai nou, consumatorii
cumpara de la tot mai putine branduri de retail. De exemplu, cand au
fost rugati sa aleaga un numar de retaileri de la care au cumparat in
ultimele 12 luni, dintr-o lista de 30 de nume bine-cunoscute din tara
lor, 15% dintre respondenti au spus ca au achizitionat produse doar
de la un retailer, dublu fata de nivelul anului 2012.
Efectul retelelor de socializare
Rezultatele subliniaza rolul crucial pe
care retelele de socializare il joaca acum in educarea
consumatorilor, atat despre retailer, cat si despre producatori – 59%
dintre respondenti au declarat ca urmaresc brandurile sau retailerii
favoriti pe retelele de socializare.
Acelasi procent (59%) spune ca a
descoperit un brand pe retelele de socializare, fapt ce arata rolul
important al interactiunii pe aceste retele intre retailer si
consumatori.
“Cei care
administreaza brandurile sunt constienti ca trebuie sa isi atraga
clientii catre platformele lor online – numarul respondentilor care
au vizitat retelele de socializare ca urmare a promotiilor
personalizate primite prin email sau mesaj a crescut de la 9% in 2012
la 21% anul acesta”, a adaugat Mihaela Mitroi.
Legat de
interactiunea cu o companie ca urmare a unei experiente placute sau
neplacute, 55% dintre cumparatorii online la nivel global au vorbit
despre experienta lor cu un anume produs sau brand pe retelele de
socializare.
Este interesant
faptul ca, recent, retelele de socializare au capatat rolul de
“vitrina” a magazinului, din moment ce aproape o jumatate dintre
cei intervievati (48%) au spus ca au cumparat produse utilizand
retelele de socializare, in urcare de la doar o zecime in 2012.
Studiul, pe scurt:
In Romania, valoarea totala a cumparaturilor
efectuate cu ajutorul dispozitivelor mobile s-a ridicat la
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/romanii-au-facut-cumparaturi-de-peste-20-mil-euro-prin-telefoane-si-tablete-in-2013-98935/]20,6
milioane euro la finalul lui 2013[/url], din care 13,8 milioane euro
prin plati online realizate de pe telefoane si tablete, iar 6,8
milioane euro prin tranzactii SMS, potrivit Netopia mobilPay.
„2013 a fost anul m-commerce-ului
peste tot in lume, si iata ca nici Romania nu a facut exceptie.
Bineinteles, inca nu putem vorbi de un volum similar celui din
Statele Unite sau Europa de Vest, unde platile online de pe telefon
si tablete au devenit naturale, insa tot mai multi romani au inceput
sa inteleaga si sa prefere aceasta metoda simpla de plata, sigura si
mai la indemana ca oricare alta”, a declarat
Antonio Eram, CEO Netopia mobilPay.
Citeste si:
Cash-ul
devine istorie? Inlocuirea platilor in numerar cu cele prin card se
accelereaza