Romania este depasita de Bulgaria si Turcia, unde 5% din populatia cu varsta intre 16-74 de ani a efectuat cumparaturi online in 2010.
Anul trecut, Romania s-a plasat de asemenea pe ultimul loc, cand doar 2% din populatie a facut cumparaturi online.
Cei mai pasionati europeni de shopping-ul online sunt norvegienii si danezii, 71%, respectiv 68% dintre acestia facand cumparaturi pe Internet in ultimele 12 luni.
Acestia sunt urmati de britanici si olandezi (cu un procent de 67% din populatie fiecare), suedezi (66%) si luxemburghezi (60%).
Procentul gospodariilor din Romania cu acces la Internet a crescut de la 38% anul trecut la 42% anul acesta.
Cu toate acestea, Romania se plaseaza pe penultimul loc in Europa dupa nivelul de acces la Internet, alaturi de Turcia. Codasa Europei este la acest capitol Bulgaria, unde doar 33% din gospodarii are acces la Internet.
Tarile europene cu cel mai mare grad de pentetrare a Internetului sunt Olanda (91% din gospodarii au acces la Internet), Norvegia si Luxemburg (90%) si Suedia (88%).