53% dintre angajati considera insa ca profilele lor ar trebui sa ramana ceva personal, fara legatura cu munca. In randul tinerilor angajati (18-34 de ani), aceasta parere este si mai accentuata. 63% dintre acestia considera ca profilele lor de pe retelele sociale nu trebuie sa fie urmarite de sefii lor.
Cu toate acestea, 74% dintre angajati recunosc ca profilele de pe retelele sociale pot afecta mai usor imaginea si reputatia companiilor.
„Pe masura ce retele sociale precum Facebook sau Twitter cresc, diminuand linia dintre viata personala si cea business, aceste comunitati virtuale au un potential din ce in ce mai ridicat de a pune intr-o lumina proasta activitatea din cadrul companiilor”, a spus Sharon Allen, presedinte al Deloitte LLP.
„Devine foarte important pentru executivi sa fie atenti la implicatiile pe care le pot avea profilele angajatilor lor de pe Internet, si sa puna din ce in ce mai mult accent pe discutii privind importanta si riscurile acestora asupra companiilor”, a mai spus Allen.
Doar 17% dintre executivi dispun de mijloace software pentru a monitoriza posibilele riscuri asociate profilelor angajatilor lor. Doar 49% dintre angajati spun insa ca si-ar schimba profilele daca sefii lor le-ar cere acest lucru.
La studiu au participat peste 2.000 de angajati adulti – jumatate femei, jumatate barbati -, si peste 500 de directori executivi din companii.