Astfel, valoarea
pietei europene de publicitate online a depasit 24,3 miliarde de
euro, arata studiul anual AdEx Benchmark
IAB Europa, ghidul complet al situatiei pietei europene de
publicitate online, care a fost lansat la conferinta IAB Europe
Interact, in Barcelona.
“Cu o crestere de
15,3% in 2011 si o crestere puternica de 11,5% in 2012, sectorul
nostru rezista trendului european. Display advertising-ul a continuat
sa se reinventeze, incurajat atat de recunoasterea display-ului
online ca un mijloc de branding, cat si de explozia economiei big
data care se bazeaza pe parametrii consistenti oferiti de mediul
online“, spune
Kimon Zorbas, CEO-ul IAB Europa, confirmand ca traiectoria a fost
pozitiva.
Display include
bannerele pe computer si pe mobil, rich media si formatele video.
Migrarea puternica si constanta a
cheltuielilor de publicitate in mediul online, care a urmat tiparele
de folosire a media, a sprijinit in ansamblu aceasta crestere
puternica. Cererea de publicitate video online a fost o
importanta atractie pentru publicitatea de brand, cu o crestere de
50,6% in 2012, atingand aproape 661,9 milioane de euro. Pentru
Europa, aceasta este prima data cand reclamele video online au ajuns
la o cota de piata de doua cifre, crescand la 12,9%.
Publicitatea in
mediul mobil si-a continuat
ascensiunea, prezentand o crestere de 78,3% si atingand o valoare
totala de 392 milioane de euro. Publicitatea de acest tip reprezinta
in acest moment 5% din toate cheltuielile de display online
din Europa.
Studiul AdEx
Benchmark desfasurat de IAB Europa a impartit piata de publicitate
online in 3 segmente principale:
-Display,
-Classifieds &
Directories,
-Paid-for-Search.
Cresterea in aceste
formate de publicitate online a fost sprijinita de schimbarea modului
de folosire gadget-urilor si de schimbari
in obiceiurile de consum.
In 2012, piata
de Display Ad a cunoscut o crestere
like-for-like de 9,1%, cu o valoare totala
de 7,8 miliarde de euro. Aceasta crestere a fost determinata, in
principal, de continutul video online si pe mobil. Parametrii de
masurare mai relevanti, masuratorile mai bune pentru campanii,
automatizarea imbunatatita si simplificarea procedurii de
achizitionare de spatiu de publicitate online dezvoltate de industrie
au crescut increderea marketerilor in publicitatea online.
In 2012, valoarea de
piata a Classifieds and Directories
a fost de 4,5 miliarde de euro si a fost sustinuta de o redistribuire
pronuntata a cheltuielilor pentru classified, de la print la online.
Continuarea consolidarii acestui sector a crescut scala siteurilor
classified, facandu-le pe acestea mai atragatoare pentru publicitari.
Amprenta pronuntata a pozitiei Classifieds and Directories din
regiunea Scandinava a continuat sa creasca piata europeana.
Performante notabile au fost inregistrate in Danemarca (cu o crestere
de 20%) si in Suedia (cu o crestere de 23,9%).
Paid-for-Search
a experimentat cea mai puternica crestere de like-for-like, de 15,5%
– si a avut o valoare de piata de 11,9 miliarde de euro. Rezultatele
dinamice ale Rusiei, care a crescut cu 44,9%, au fost un puternic
influentator. Cu toate acestea, chiar si cateva dintre cele mai mari
si mai mature piete de Search din Europa,
ca Regatul Unit sau Germania au continuat sa se dezvolte, ajutate de
volumul marit de Search Ads. Cheltuielile crescute din partea
publicitarilor de dimensiuni mici si a cautarilor facute de pe
smartphone-uri si tablete au contribuit in mod semnificant la aceasta
schimbare.
“In timp ce
situatia macroeconomica din Europa a indicat un an plin de provocari
pentru industria media in 2012, publicitatea online cunoaste o alta
situatie. Studiul nostru arata ca motoarele acestei cresteri nu sunt
simple piete, care se dezvolta de la o baza precara. Cresterea de
ordinul zecilor din economiile online mature, ca regiunea Scandinava
sau Regatul Unit, demonstreaza ca investitia in tehnologie,
masuratorile imbunatatite si strategiile de monetizare a cresterii
numarului de consumatori mobile faciliteaza dezvoltarea sustenabila a
publicitatii online”, a declarat
Daniel Knapp, directorul departamentului de cercetare publicitara de
la IHS Electronics and Media si autorul studiului.
Topul celor 10 tari care conduc in ceea
ce priveste publicitatea online a ramas la fel, cu exceptia Rusiei,
care a urcat de pe locul 5 pe locul 4, inlocuind Italia. Aceasta a
coborat o pozitie si a ajuns pe locul 5. Cea mai mare crestere din
piata apartine Rusiei, cu 34%, urmata de Turcia, cu 30,4%.
Top 10
Realizat de IHS Screen Digest, studiul
IAB Europa AdEx Benchmark acopera intraga Europa, de la pietele
mature din Vestul si Nordul Europei, la pietele emergente din Estul
si Sudul continentului, pe parcursul anului 2012.
Informatiile au fost adunate de IAB
Europa pe baza datelor furnizate de birourile nationale IAB din
Europa. Datele au fost apoi procesate si analizate de IHS Screen
Digest. Raportul include dimensiunile pietelor si informatii privind
valorile pentru statutul de membru al IAB Europa in 2011, incluzand
Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Danemarca,
Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda,
Norvegia, Polonia, Slovenia, Romania, Rusia, Spania, Slovacia,
Serbia, Turcia, Suedia, Elvetia si Regatul Unit.
Valoarea totala raportata a
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/industria-de-publicitate-online-va-depasi-pragul-de-100-mil-lei-in-2013-89472/]pietei
de publicitate online din Romania in 2012[/url] este de 98,6 milioane
de lei, conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de catre PwC
Romania si IAB Romania.
Aceasta cifra indica o crestere de 7%
a pietei locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011.
Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/industria-de-publicitate-online-va-depasi-pragul-de-100-mil-lei-in-2013-89472/]Industria
de publicitate online va depasi pragul de 100 mil. lei in 2013[/url]
Cine
a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/romania-face-parte-din-noul-consiliu-director-al-iab-europe-90047/]Romania
face parte din noul Consiliu Director al IAB Europe[/url]