„Trebuie creat sistemul de infrastructura a incarcarii acestor masini.
Noi vom da sprijin si lucram la un ghid – la Fondul de Mediu – ca sa dam
sprijin si acelor unitati – de exemplu mall-uri – care introduc sau ar
introduce asemenea incarcatoare la sediul lor”, a spus Borbely, citat de
Mediafax.
El a facut aceste declaratii intrebat fiind daca Ministerul Mediului are in
vedere acordarea de facilitati pentru romanii care achizitioneaza masini
electrice.
„Depinde si de producatori. Pana cand producatorii nu vin cu oferte de
masini electrice care sa fie accesibile, atunci e mai dificil sa-l convingi pe
cetatean ca trebuie sa dea 8-9.000 de euro mai mult decat la o masina conventionala,
chiar daca primeste sprijin prin programul Rabla, chiar daca orice cetatean sau
institutie, daca ia o masina electrica, primeste circa 3.800 de euro, daca ia o
masina hibrid primeste cam la jumatate, deci 1.800 de euro”, a comentat
Borbely.
El a adaugat ca problema nu este numai la nivelul Romaniei, ci in intreaga
Uniune Europeana.
„Am inteles cat de curand Renault-ul va veni cu doua tipuri de masini
care sa nu fie chiar asa de scumpe si va fi, credeti-ma, o piata mult mai
importanta pentru ca in Cartea Verde a Transporturilor (n.red. a UE) se prevede
ca pana in 2050 masinile conventionale sa nu aiba dreptul sa intre in orasele
mari”, a spus Borbely.