Grupurile asociate care vor licita mai departe pentru pocesul de branding sunt TBWA Bucuresti – GFK Romania, Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue Limited, respectiv asocierea THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres.
Suma maxima destinata realizarii brandului turistic al Romaniei este de 2 milioane de euro, bani alocati de catre Uniunea Europeana.
Prima etapa de selectie a fost eliminatorie si a vizat verificarea conformitatii documentelor depuse, evaluarea capacitatii financiar-economice a companiilor si a celei tehnico-profesionale a consultantilor inscrisi in competitie.
In vederea realizarii brandului de turism al Romaniei, Ministerul Turismului va contracta un pachet de servicii constand in: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a tarii noastre pe pietele sursa de turism, determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii, identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica, conceptualizare, creatie si design, linii directoare pentru implementare si pentru strategia de comunicare.