„Sistemul all-inclusive se afla la capatul carierei. La nivelul UE se
discuta anularea acestui sistem pentru ca promoveaza obezitatea,
consumul de alcool si risipa. Si mai exista o problema – faptul ca
turistul nu mai are posibilitatea de a alege”, a spus Murad, care detine
mai multe unitati hoteliere in Romania.
Afirmatia acestuia vine ca reactie la o declaratie recenta a ministrului
Cristian Petrescu, potrivit caruia introducerea sistemului all inclusive ar creste
numarul turistilor pe litoral.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Cristian Petrescu, a
spus saptamana trecuta, la Targul de Turism de la Berlin, ca
hotelierii de pe litoral nu vor sa introduca sistemul all inclusive, intrucat castiga mai mult din mancarea vanduta separat.
„Parerea mea este ca pierd turisti si evident ca pierd, dar daca
dansilor le convine sa tina hotelurile asa, fara all inclusive, si
calculele lor releva ca merita asa, e afacerea dansilor. Cei care ar
trebui sa ofere aceste pachete all inclusive au alte interese. Probabil
ca nu sunt atat de rentabile pentru ei cum sunt mesele daca le vand
separat”, a spus ministrul.
Declaratia a fost criticata si de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT).
Presedintele ANAT, Corina Martin, crede ca sistemul all inclusive nu
este o solutie pentru litoralul romanesc, pentru ca turistii vor sa
manance de fiecare data la restaurante diferite.
„Este inadmisibil sa spui ca hotelierii romani nu vor sa vanda all inclusive. Pe litoralul romanesc avem 90% turisti romani”, a explicatCorina Martin.
„Trebuie sa vindem in hoteluri ceea ce vrea turistul roman, care nu vrea sa fie legat de hotel. Din pacate, structura hotelurilor noastre de pe litoral nu permite ca acelasi hotel sa aiba 3-4 restaurante. Nu poti sa il obligi pe turistul roman sa manance de dimineata pana seara la acelasi restaurant. El vrea si la pizzarie si la taverna si la pescarie si la un beach-bar”, a adaugat sefa ANAT.
De ce au insa bulgarii succes cu all-inclusive-ul? „Pentru ca acolo sunt multi turisti germani, care asta vor. Daca am avea turisti nemti asa cum are litoralul bulgaresc, intr-o proportie foarte mare, am vinde in hotelurile din Romania exact ce cere piata. Daca avem contracte cu nemtii, vom vinde all-inclusive si avem si noi hoteluri cu all-inclusive, suficiente pentru cererea existenta. Daca avem turisti japonezi o sa gatim exact ce vor acei turisti. Acestea sunt chestiuni de contract, comerciale, intre hotel si tour-operatorul care aduce turisti”, a completat Corina Martin.
Germania este sursa principala de turisti pentru litoralul bulgaresc, in conditiile in care 500.000 de germani vin anual aici, in perioada mai-octombrie, pentru a-si petrece vacanta, potrivit agentiei Novinite.