Blue Air isi va recupera integral investitia in 24-25 de ani, a declarat directorul general al liniei aeriene Gheorghe Racaru, citat de NewsIn
„Daca traficul pe aeroportul Bacau va depasi 700.000-800.000 de pasageri, din 2013 vom putea incepe sa ne recuperam investitia”, a spus Gheorghe Racaru (foto).
Acesta mai spune ca odata cu semnarea acestui contract, aeroportul international George Enescu Bacau va fi cea de-a doua baza de operare pentru cursele Blue Air.
„Traficul pe aeroportul Bacau a atins in 2008, 114.000 imbarcati-debarcati”, a declarat directorul general al aeroportului Bacau, Radu Bondar.
Contractul de concesiune a fost semnat pe 19 ianuarie 2009 si se va desfasura pe o perioada de 34 de ani de la data intrarii in vigoare, aceasta data fiind stabilita in maxim 180 de zile de la indeplinirea unor obligatii preliminare de catre partile semnatare.
In urma concesionarii aeroportului Bacau, o parte din obligatiile Blue Air sunt realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor in vederea asigurarii spatiilor de parcare si operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum si asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecari si sosiri, realizarea unei cai de rurale noi, realizarea drumurilor de acces si altele.
„Contractul de concesiune prevede si plata din parte Blue Air a unei redevente de 400.000-500.000 de euro pe an”, a mai mentionat Racaru.
Tarifele aeroportuare vor fi negociate de societatea concesionara si vor fi la fel pentru compania Blue Air ca si pentru celelalte companii aeriene.
Potrivit directorului general al Blue Air, deoarece este o situatie de criza, se va opera de pe aeroportul Bacau doar pe destinatiile Italia, pentru ca este un drum scurt si este necesara o cantitate de combustibil mai mica. De asemenea, Racaru a subliniat ca firma contructoare ar putea fi Romstrade, deoarece face parte din grupul de firme in care este inclusa si compania Blue Air.
De pe aeroportul intenational „George Enescu” Bacau opereaza in prezent trei companii aeriene, Tarom, Carpatair si Blue Air.
Blue Air opereaza in orarul de iarna, 26 octombrie 2008 – 28 martie 2009 cu plecare din Bacau catre Roma si Torino. Pentru orarul de vara, 29 martie – 24 octombrie anul acesta, Blue Air isi va mentine cele doua destinatii pe care le opereaza in prezent, la care se vor adauga alte doua noi curse, respectiv Bologna si Milano.
De asemenea Blue Air va investi si in constructia unui terminal de Plecari pe aeroportul Baneasa din Capitala.
Lucrarile la terminalul Plecari al Aeroportului Baneasa vor putea fi demarate, cel tarziu, in luna aprilie, dupa obtinerea autorizatiilor de constructie, a declarat, joi, directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru.
Terminalul plecari al Aeroportului Baneasa, care va fi construit de Blue Air printr-o investitie de 9,5 milioane de euro, ar putea fi gata in opt luni de la obtinerea aprobarilor de constructie.
„Perioada de constructie a terminalului este de opt luni de la data obtinerii autorizatiei de constructie, exact cum este prevazut in contractul de concesiune a terminalului plecari al Aeroportului Baneasa Bucuresti”, a spus director general al Blue Air.
Potrivit acestuia, constructorul care va efectua lucrarile la terminalul plecari va fi compania Romstrade.