Oficialii Lufthansa se asteapa ca efectele noului zbor sa fie similare cu ceea ce s-a intamplat anul trecut in Timisoara. In 2010, Lufthansa a introdus un zbor de noapte din Timisoara si a crescut traficul de pasageri pe aceasta destinatie cu peste 3 procente, in conditiile in care capacitatea de zbor a urcat cu aproape 70%.
„Un zbor de noapte aduce multe avantaje. Ajungand dimineata in Germania, poti prinde mai multe conexiuni catre alte destinatii si de cele mai multe ori nu mai este necesar sa rezervi si o noapte la un hotel pana cand ai conexiune. Practic, pasagerii economisesc bani, iar dorinta de a economisi este marele trend in industrie”, spune Stefan Versemann, directorul general de vanzari pe Romania si Moldova al liniei aeriene.
Luftansa mai opereaza zboruri de noapte si din Bucuresti.
Circa 80% din pasagerii din Romania ai liniei aeriene nu raman in destinatia pe care sunt transportati direct, ci asteapta conexiuni spre alte orase.
In afara suplimentarii frecventei de zbor din Cluj, compania nu are alte planuri legate de noi rute in Romania. In total, Lufthansa, impreuna cu liniile aeriene partenere Austrian Airlines si Swiss, vor opera 147 de zboruri saptamanal din Romania.
Legat de evolutia pietei aeriene in 2011, Versemann spune ca probabil va exista o consolidare. „Este greu, dar este o piata pe care poti vinde daca reperezi nevoile pasagerilor”, spune directorul de vanzari din Romania al Lufthansa.
Compania a transportat in Romania, alaturi de Austrian si Swiss, peste 1 milion de pasageri in 2010, in crestere cu 10% fata de 2009. Linia aeriana se asteapta ca in 2011 sa inregistreze o crestere similara. Gradul mediu de ocupare din Romania a fost de circa 82% in 2010.
Legat de venituri, compania nu a facut estimari, insa cel mai probabil se depaseste ordinul milioanelor de euro, pentru intregul grup.
Un alta noutate din parte companiei este schimbarea scaunelor din aeronavele existente. Aproximativ 32.000 de noi locuri vor fi instalate pe parcursul acestui an in cele peste 180 de aeronave ce fac parte din flota de zboruri pe distanta scurta sau medie, investitia totala fiind de 130 mil. euro.
Lufthansa va primi in acest an si peste 30 de noi aeronave, iar, pana in 2016, peste 150, investitia totala fiind de 13 miliarde euro.