Printre principalele masuri pe
care compania are in plan sa le ia pentru a-si creste veniturile si in 2011 se
numara si realizarea unui portofoliu de servicii conexe, cum ar fi serviciile
de cazare sau inchiriere de masini, in vederea comercializarii acestora atat pe
plan national, cat si international.
De asemenea, compania vrea sa
accelereze recuperarea creantelor si sa maximizeze din punct de vedere
contractual perioadele de achitare a obligatiilor fata de terti, prin
renegocierea contractelor si modificarea procedurilor privind noile achizitii.
De asemenea, compania
si-a propus stabilirea de criterii de performanta pentru reprezentantii Tarom
si agentii generali de vanzari din strainatate,
dezvoltarea unor programe de stimulare a performantei acestora si mentinerea
lor in functie de rezultatele obtinute
Dislocarea
a doua aeronave Boeing 737-800 din programul de curse regulate si alocarea
acestora pentru inchiriere curse charter de catre agentii de turism de pe piata
Romania, face parte de asemenea din strategia de crestere a veniturilor pe
acest an.
Cat despre reducerea cheltuielilor in acest an, compania si-a propus
scaderea numarului de angajati cu 5%, prin retrageri voluntare cu pachete
compensatorii.
Compania si-a
propus si implementarea unor operatiuni de hedging pentru combustibil si pentru
operatiunile de schimb valutar cu efect
de conservare a riscurilor de crestere a pretului petrolului si a evolutiei
cursului de schimb.
Anul trecut, numarul mediu de salariati ai companiei a scazut de la 2.486 in anul 2009 la
2.368 in 2010, ceea ce a condus la o scadere a cheltuielilor cu personalul de 9.434.735 lei. Trendul este in continuare
descrescator, in acest moment compania dispunand de un numar de 2.307 angajati.
Salariul mediu net a scazut de la 3.486 lei in 2009 la 3.314 lei in 2010.
Angajamentele pe termen lung ale companiei de natura creditelor
externe, care se refera la ratele platite pentru aeronave, au scazut cu 42% fata
de 2009.
In plus, compania a incheiat unor noi parteneriate de tip
code-share ce reprezinta o metoda de crestere a veniturilor atrase prin
extinderea retelei de distributie si cresterea atractivitatii produsului prin
asigurarea unei retele de rute mai extinse.
Astfel, s-a extins colaborarea de
tip code-share cu Air France, Alitalia si Air Europa, pentru realizarea unor
zboruri comune catre destinatii interne din Franta si Italia, dar si catre mai
multe destinatii din Statele Unite ale Americii.