Ponderea companiilor care isi cresc bugetele de calatorii de afaceri a „furat” din procentajul celor care aveau in plan sa isi mentina bugetele si nu din cel al firmelor care vor sa isi scada cheltuielile pentru calatorii. Pe
plan global, numarul companiilor care vor sa isi mentina bugetele de calatorii a
scazut la 23%, fata de 31% in 2010. Ponderea companiilor care au in plan scaderea bugetelor este de 36%.
Pentru ce tipuri de calatorii sunt dispuse companiile sa cheltuiasca mai mult? Cele mai multe companii sunt dispuse sa isi creasca bugetele pentru calatoriile facute in scopul intalnirilor cu potentiali noi clienti. Astfel, 34%
din respondenti se asteapta sa creasca bugetele pentru acest tip de
calatorii, 51% din respondenti isi mentin
bugetele la nivelul de anul trecut si doar 15% intentioneaza sa scada
bugetele pentru deplasarile de acest fel.
Si
calatoriile pentru intalniri cu actualii clienti vor avea parte de bugete mai
mari in randul a 23% din respondenti, in timp ce doar 16% din companii prevad
scaderi ale bugetelor pentru acest tip de turism, iar 43% estimeaza o stagnare.
Pe de alta parte, categoriile de turism de afaceri pentru care
se estimeaza o scadere considerabila sunt calatoriile pentru intalniri ale
angajatilor sau alte tipuri de intalniri interne, 33% din respondenti
asteptandu-se la o scadere a bugetelelor. Si calatoriile pentru conferinte sau dezvoltare
profesionala inregistreaza scaderi, 32% din respondenti spunand ca vor taia cheltuielile.
Potrivit studiului, unul din 10 directori financiari se
asteapta sa isi cresca bugetul pentru calatorii de afaceri cu minim 10%. De
asemenea, studiul mai arata ca se prefera turismul international in defavoarea
celui intern. 28% din companii au in plan cresteri de bugete pentru calatoriile
in strainatate si doar 20% vor sa majoreze cheltuielile cu turismul intern.
Cresterea cheltuielilor pentru calatorii de afaceri vine in contextul in care
majoritatea companiilor spune ca au avut un cash-flow bun anul trecut si
asteapta o crestere economica in acest an. Studiul American Express arata cel mai mare
grad de optimism legat de cresterea economica din ultimii 4 ani, iar directorii
financiari ai companiilor globale spun ca vor creste bugetele pentru fuziuni si
achizitii, dar si pentru marketing, vanzari si customer service.
Studiul dedicat monitorizarii business-ului si cheltuielilor
companiilor la nivel global a luat in calcul raspunsurile a 665 de directori
financiari ai unor companii mari din SUA, Europa, Canada, Asia, America Latina
si Australia.
Printre principalele concluzii ale studiului se numara si
cresterea gradului de optimism a executivilor departamentelor financiare.
Astfel,
3 din 4 respondenti se asteapta la cresteri economice in urmatoarele 12 luni, in
usoara crestere fata de 2010. Cel mai mare optimism este in Argentina, unde 89% din
executivi se asteapta la o crestere economica, urmata de India cu 87%, Mexic cu
84%, Germania cu 83% si Singapore cu 81%. Cei mai multi manageri vad o accelerare a cresterii
economice in al doilea sau al treilea trimestru din 2011. De asemenea, trei sferturi din respondenti vad cresteri si
pentru organizatiile lor in urmatoarele 12 luni.
62% din respondenti spun ca au pastrat deliberat banii in companii in
ultimul an. Peste 50% din acestia au facut-o in asteptarea unor
oportunitati de investitii de care pot beneficia rapid in viitor.