Aceasta este cea de-a 4-a achizitie facuta de GED in turismul romanesc din 2007, cand a cumparat Happy Tour. Tranzactia a fost
realizata prin intermediul Happy Tour, la fel ca si in cazul celorlalte doua
achizitii, Paravion si Travel House.
Grupul va fi condus de catre Javier Garcia del Valle in calitate de CEO, iar
managementul de top va fi format din Remus Visan (on-line) si Mircea Vladu
(tour operator).
[b]Dailybusiness.ro[/b]: In aprilie, cand a fost anuntata tranzactia,
se astepta aviziul Consiliului Concurentei. In ce stadiu este in prezent
finalizarea achizitiei si care este valoarea acesteia?
[b]Mircea Vladu[/b]: CC a dat aprobarea, iar saptamana
viitoare vom semna actele finale. Compania
este vanduta integral catre Happy Tour. 50% va fi achitata cash, iar restul
va fi un schimb de actiuni. Practic voi deveni actionar minoritar in cadrul
intregului grup Happy Tour. Valoarea efectiva a tranzactiei este confidentiala,
dar pot spune ca este reciproc avantajoasa. Spaniolii si-au dorit in portofoliu un tour-operator,
adica exact ceea ce facem noi.
[b]DB[/b]: Ce participatie veti primi in cadrul grupului?
[b]MV[/b]:Urmeaza sa incheiem masuratorile si sa vedem cat
reprezinta aceasta participatie in intregul grup.
[b]DB[/b]: Cand ati inceput negocierile cu fondul de
investitii?
[b]MV[/b]: Nu le-as numi negocieri, a fost „dragoste la prima
vedere”. Strict temporal, discutiile au inceput in iarna lui 2010 si s-au
finalizat in martie 2011.
[b]DB[/b]: Ce anume v-a determinat sa predati controlul asupra afacerii pe
care ati cladit-o de la zero?
[b]MV[/b]: Orice business de familie are limitele sale, iar
pentru a putea sa cresti, ai nevoie de investitii. Prin aceasta vanzare ne putem
dezvolta in continuare. Cateodata „mai
putin” putin inseamna „mai mult”. Discutam de o trecere intr-un mediu
corporatist, impartit in numeroase alte departamente, care iti ofera posibilitatea
de a te ocupa strict de afacere. In plus, am 55 de ani, nu imi doresc sa lucrez pana la 80 de
ani, poate voi mai munci inca 2-3, poate 5 ani.
[b]DB[/b]: Cum va imaginati aceasta retragere din munca de
zi cu zi?
[b]MV[/b]: Imi doresc sa petrec mai mult timp cu familia, sa calatoresc in destinatiile in care i-am
trimis pe altii si unde eu nu am ajuns niciodata. Imi doresc sa-mi cumpar timp
liber.
[b]DB[/b]: Cat de mult lucrati in prezent?
[b]MV[/b]: Aseara, spre exemplu, am plecat la 21:30 din
agentie. Ritmul este foarte dinamic, cand se termina sezonul vacantelor, incep
calatoriile de afaceri, in extra-sezon avem programe speciale, cum ar fi cele de
seniori din Spania si Cipru. Iarna trecuta am introdus si un charter spre Dubai
si tot asa. Sezoane slabe nu prea mai exista.
[b]DB[/b]: Cum a evoluat profitabilitatea agentiei in acest
an?
[b]MV[/b]: Inca nu avem cifrele pe primele 6 luni ale
anului, insa dupa estimarile mele, atat veniturile, cat si profitul, au fost in
crestere cu 15-20%. Asta dupa ce in 2010, profitul a urcat cu peste 25%, in
conditiile in care afacerile au stagnat la 10 milioane de euro.
[b]DB[/b]: Cum ati reusit sa obtineti o crestere a
profitului, in contextul in care castigurile s-au prabusit in domeniu?
[b]MV[/b]: Ne-am focusat pe consolidarea companiei. Avem si
noi planuri de extindere, insa le-am intrerupt. Am preferat sa nu imi cresc
cifra de afaceri, dar sa imi imbunatatesc profitul. Am inghetat costurile,
pentru ca ar fi fost imposibil sa le reducem si am eficientizat. In loc de 50
de chartere pe 50 de destinatii cu grad de ocupare mic, am preferat mai putine,
dar pline.