Pentru 2011 – 2013, bugetul de 72,4 milioane de euro pentru promovarea turistica va fi defalcat in cate 21,5 milioane de euro pentru 2011 si 2013 si 29,4 milioane de euro pentru 2012.
Bugetul de comunicare va fi de 13,2 milioane de euro in 2011, 17,5 milioane de euro in 2012 si 13 milioane euro in 2013. Partea de vanzari din strategie va necesita fonduri de 3,3 milioane de euro, 5,4 milioane de euro si 4,7 milioane de euro in urmatorii trei ani.
Pentru 2014 – 2015, Horvath, compania care a realizat planul de marketing al Romaniei, propune cheltuirea unui buget de 46 milioane de euro, din care 28,5 milioane de euro vor fi alocati pentru comunicare.
Ministrul Turismului a spus ca in curand Romania va avea si un portal de promovare turistica. „Am discutat din 2009 cu Ministerul Telecomunicatiilor pentru a face acest portal in cadrul proiectului e-Romania. Daca e-Romania va intarzia sa fie lansat, vom face pe cont propriu acest portal”, a raspuns la o intrebare a DailyBusiness.ro, Elena Udrea.
Pe lanaga acest portal, Udrea a spus ca in cateva zile va face publica si strategia de colaborare cu Facebook pentru promovarea turistica a Romaniei.
Orientarea spre online a canalelor de comunicare este determinata de publicul tinta al destinatiei turistice Romania, persoane tinere, active, care isi iau informatiile de pe Internet.
De asemenea, prin strategia de marketing Romania isi propune aproape o dublare a numarului de turisti straini pana in 2015, la 2,5 milioane, dar si o crestere uriasa a partii de leisure in totalul sosirilor de pe plan local.
Astfel, daca in 2010, din cei circa 1,27 milioane turisti straini care au venit in Romania, 75-80% au fost turisti de business, in 2015 ponderea sosirilor in scopuri de afaceri va scadea la circa 50%, spun oficialii Horwath, compania care a realizat planul de marketing al Romaniei.
De asemenea, oficialii Horwath spun ca se estimeaza o crestere de 4% anual a ponderii turismului in PIB.