„Wizz Air este nevoita sa mute operatiunile pe Otopeni, ceea ce inseamna o crestere de 25% a costurilor si prin urmare o majorare a preturilor la bilete. Vom incerca sa recuperam aceasta diferenta de costuri de la pasageri. Sper ca pasagerii sunt pregatiti sa plateasca acest cost suplimentar „, a declarat Mike Powell, chief financial officer al companiei.
Potrivit oficialilor companiei, biletele cumparate deja pentru calatoriile de dupa 25 martie nu vor suferi modificari la nivelul pretului, totusi este posibil ca orele de zbor sa fie modificate. Prin urmare, operatorul aerian va anunta toti clientii de mutarea zborurilor pe Otopeni, dar si de eventuale schimbari de program.
„Intr-adevar, mutarea pe Otopeni inseamna cresterea costurilor, dar piata din Romania poate absorbi aceasta majorare. Costurile din Otopeni sunt substantial mai mari decat media celor pe care le platim pe celelalte aeroporturi din lume. De cinci ani de cand suntem in Romania, taxele de aeroport s-au dublat pana in prezent”, a spus Mike Powell.
Potrivit acestuia, cresterea de 25% a costurilor de operare, inseamna pentru companie cheltuieli extra de 12 milioane de euro la nivelul unui an.
„Mutarea implica pe de alta parte si o crestere a operatiunilor. Practic vom incerca sa contrabalansam cresterea taxelor prin alte economii de costuri. Acestea vor veni din rata mai mare de utilizare a aeronavelor, adica costurile vor fi impartite intre mai multi pasageri si rute, pentru ca pe Otopeni vom avea un program de zbor extins”, a adaugat oficialul Wizz Air.
„Cred ca pasagerii sunt obisnuiti sa vada competitie intre companiile aeriene, o competitie care se da in aer, insa exista si o competitie la sol, intre companiile de handling, de alimentare. Din nefericire in aceste ultime cazuri avem de infruntat un monopol. Aici avem un monopol in ceea ce priveste operatorul aeroporturilor si compania care se ocupa de alimentare”, a explicat Mike Powell.
Ca urmare a mutarii pe Otopeni, Wizz Air va trebui sa isi schimbe furnizorul de servicii de handling (manevrare a bagajelor).
„Pe Otopeni sunt trei companii care se ocupa de handling. Va trebui sa alegem una dintre ele in urmatoarele zile”, a precizat Mike Powell.
Totusi, serviciile de catering ale operatorului low-cost vor ramane internalizate.
„Vom sta pe Otopeni pana cand va aparea alt aeroport in zona. Nu avem ce face. Am auzit zvonuri cum ca s-ar putea construi alt aeroport pentru Bucuresti. Oricum, este pentru prima data in istoria companiei cad suntem mutati de pe un aeroport secundar pe unul principal. De regula se intampla invers”, a mentionat directorul financiar al Wizz Air.
In noiembrie anul trecut, directorul executiv al Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat ca mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni este „cel mai rau lucru care se putea intampla aviatiei”.
„Managementul Aeroportului Otopeni nu va face bine daca forteaza
companiile low-cost sa se mute. Cred ca Wizz Air are o pozitie destul de buna
pe piata incat sa nu plece, dar daca va trebui sa ne mutam, vom fi fortati sa
ne revizuim capacitatea de transport si tarifele. Cel mai rau lucru care se
poate intampla pietei de aviatie este ca, din cauza unei decizii ca aceasta,
companiile sa plece si sa faca investitii pe alte piete”, a declarat la acea vreme Jozsef Varadi.
Blue Air, principalul concurent al Wizz Air, se va muta si el de pe
Baneasa pe Otopeni de pe 25 martie, insa a anuntat ca [url=
https://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/blue-air-se-muta-la-otopeni-pe-25-martie-ce-planuri-are-operatorul-low-cost-pentru-2012-73638/]pretul
biletelor nu va fi afectactat[/url].
Planuri pentru 2012
Operatorul aerian low-cost vrea ca in acest an sa creasca numarul avioanelor de pe baza din Bucuresti de la 4 aeronave A 320 la 6 aeronave de acelasi tip. Astfel, compania va investi in piata locala circa 100 milioane de euro, vizand sa creeze si 500 de noi locuri de munca directe si indirecte.
De asemenea, in prezent Wizz Air deserveste din Bucuresti 18 destinatii, numar pe care vrea sa il creasca la 22 in aceasta vara. Astfel si numarul de frecvente saptamanale va urca de la 70 la 123.
Incepand cu 23 iunie, linia aeriana introduce noi zboruri catre Palma de Mallorca (Spania) si Verona (Italia), destinatii deja anuntate, iar din 25 iunie va include in harta destinatiilor si Memmingen (Germania), al doilea oras german de pe harta rutelor din Romania, dupa Dortmund.
„Memmingen este undeva la jumatatea distantei intre Stuttgart si Munchen si deserveste zona sudica a Germaniei. De ce aici? Pentru ca aeroporturile din Stuttgart si Munchen sunt foarte scumpe”, a spus Mike Powell.
Totodata, in ceea ce priveste dezvoltarea operatiunilor Wizz in tara, aparte de Bucuresti, oficialul companiei a spus ca pentru viitor au in vedere intrare pe piata din estul Romaniei, respectiv in Moldova.
In prezent, operatorul aerian ungar are baze in Bucuresti, Cluj, Targu Mures si Timisoara.
Wizz Air a transportat in 2011 [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-turism/wizz-air-a-transportat-in-2011-cu-29-mai-multi-pasageri-din-si-spre-romania-72384/ ]peste 11 milioane de pasageri[/url] in total, in crestere cu 15% fata de anul trecut, dintre care aproape un sfert au fost din si spre Romania. Astfel, numarul pasagerilor transportati din si spre Romania a crescut cu 29% fata de anul trecut.
In regiunea Europei Centrale si de Est principalii competitori ai Wizz Air sunt easyJet si Ryanair.