Astfel, 68% dintre respondenti au in vedere consumul mediu, 46% dotarile, 45% tipul de combustibil, 39% optiunile de achizitie disponibile si 38% motorizarea.
Rezultatele studiului difera fata de datele obtinute in urma cu 4 luni la sondajul „Calitatea produselor si serviciilor auto”, potrivit carora cele mai importante aspecte in achizitionarea unei masini sunt optiunile de achizitie disponibile (pentru 22.9% dintre respondenti), cutia de viteze si tipul de transmisie (pentru 12.9%), capacitatea cilindrica si brandul (pentru 10% dintre participantii la sondaj).
Pe de alta parte, cand vine vorba despre cumpararea unui autoturism second-hand, cele mai importante criterii de alegere sunt consumul mediu (68.7%), costurile de intretinere (61.5%), dotarile (47.8%), anul de fabricatie (47.5%) si kilometrajul (45.3%).
In ceea ce priveste metoda de achizitie, 26.9% dintre respondenti ar dori sa cumpere o masina noua, cu plata integrala, iar un procent identic ar dori sa cumpere o masina second-hand, prin sistem leasing, rate sau alt program de achizitie de la un dealer autorizat al marcii.
De asemenea, 58% dintre participantii la sondaj declara ca in viitorul apropiat doresc sa achizitioneze un automobil, singuri sau impreuna cu familia.
Pentru achizitionarea autoturismului 25% dintre respondenti sunt dispusi sa aloce sub 5.000 de euro, 38% intre 5.000-10.000 de euro, iar 19% intre 10.000-15.000 de euro.
Marcile de automobile cele mai des intalnite in randul respondentilor sunt Dacia (23.3%), Volkswagen (16.6%), Opel (11.5%), Renault (7.9%), Ford (6.7%) si Skoda (5.3%).
La studiul ivox.ro au participat circa 6.000 de persoane.