Cosmina și Șerban Dinu se bucură de afacerea lor de succes. Cei doi producători din Brașov au decis să lanseze o platformă unică în România. Adică într-un singur loc sunt conectați zeci de producători locali cu mii de consumatori din țara noastră.
Care sunt beneficiile? În primul rând, clienții au parte de produse proaspete, direct de la fermă, la prețuri foarte mici. Pe de altă parte, producătorii locali au șansa să își dezvolte afacerea mai departe.
Afacerea genială a celor doi români a apărut dintr-o dorință simplă. Cosmina și Șerban Dinu au vrut hrană sănătoasă pentru copii. Totul a pornit în pandemia de coronavirus, când a fost creat un grup de Facebook în acest sens.
„Totul a început cu un vis și cu o nevoie: să oferim copiilor noștri hrană sănătoasă. Ne-am dat seama că, de fapt, cea mai mare problemă a micului producător e desfacerea. Noi produceam artizanal, foarte greu, cu costuri foarte mari, un produs foarte bun și trebuia să ajungem cu el foarte repede la consumatorul care ne căuta”, a declarat Cosmina Dinu la TV.
Trebuie menționat că Șerban și Cosmina Dinu aveau deja experiență ca producători locali, odată cu încercarea de a crea prima fermă de păsări pășunate din România. Afacerea celor doi români a avut, deci, un început bun.
Așadar, platforma ROMO este inspirată din sistemul finlandez RECO. Acesta din urmă le permite producătorilor și consumatorilor să interacționeze direct prin intermediul rețelelor sociale.
„Am pornit cu doar câțiva producători și 11.000 de membri. Trei luni mai târziu, aveam deja 40 de producători implicați. Întâlnirile se făceau în aer liber, în parcările unor centre mari comerciale. Ne întâlneam în aer liber, fiecare producător își parca mașina, se făceau cozi foarte frumos aliniate, oamenii păstrau distanța socială (…) Am început cu un producător în septembrie 2020, și după trei luni, erau 40 de producători și 11.000 de membri la Romo Brașov”, a mai precizat Cosmina Dinu.
Potrivit lui Șerban Dinu, nu există costuri ascunse sau intermediari, totul fiind transparent. Prin urmare, consumatorii știu ce cumpără și de la cine. În plus, sunt livrate doar cantitățile cerute de consumatori. În acest fel, sunt evitate pierderile inutile.
Cât despre zonele de activitate, platforma este disponibilă și în Cluj, Sibiu și București. Avantaje au atât clienții, cât și producătorii, dar și mediul, având în vedere că ROMO contribuie și la diminuarea poluării asociate transportului și refrigerării produselor.