Cod Rutier 2025. Limitatoarele de viteză, amplasate pe carosabil pentru ca șoferii să conducă regulamentar, îi determină pe unii dintre aceștia să le ocolescă, făcând manevre periculoase, cum ar fi trecerea pe contrasens. Potrivit legislației rutiere, ocolirea limitatoarelor de viteză este interzisă! Articolul 101(d) arată că șoferii care fac asta riscă sancțiuni, între 6 puncte de amendă și 8 puncte de amendă.
Este considerat contravenție și se sancționează cu o amendă din clasa a III-a de sancțiuni (adică între 1.215 de lei și 1.620 de lei), iar șoferii care trec pe contrasens riscă să rămână fără permisul de conducere pentru 60 de zile.
Codul Rutier are o regulă cheie pe care mulți șoferi o ignoră: ocolirea limitatoarelor de viteză este interzisă și poate duce la sancțiuni considerabile. Șoferii care aleg să le evite prin manevre riscante pe contrasens riscă amenzi între 1.215 lei și 1.620 lei și 6-8 puncte de amendă, conform legislației actuale. Mai mult, conducătorii auto pot rămâne fără permis pentru 60 de zile.
Un alt pericol este reprezentat de comportamentul pietonilor. Deși se află pe trecerea de pietoni sau semaforul este verde, aceștia pot fi expuși riscurilor unui accident dacă nu se asigură că șoferul i-a văzut și a oprit complet. Titi Aur recomandă pietonilor să nu se bazeze doar pe semnalizările rutiere, deoarece șoferii pot fi neatenți sau sub influența alcoolului.
Siguranța în trafic nu depinde doar de conducătorii auto, ci de toți participanții, fie că sunt pietoni, bicicliști, pasageri sau motocicliști. Fiecare persoană are responsabilitatea să fie precaută, pentru a preveni accidentele. Educația rutieră și comportamentele sigure sunt necesare pentru o circulație fără evenimente tragice.
„Vine pietonul la trecerea de pietoni și el are impresia că, dacă este verde și este pe trecerea de pietoni, poate trece. Educația rutieră nu înseamnă asta, de fapt. Educația rutieră înseamnă dincolo de asta. Poți trece strada doar dacă ai văzut că șoferul oprește. De ce spun asta? Pentru că șoferul este posibil să fie cu ochii în telefon, să fie băut, s-ar putea întâmpla absolut orice și el să nu oprească. Este adevărat că este dreptul pietonului, dar cu tot cu drepturile lui este posibil să petreacă un timp prin spital sau să se întâmple ceva mult mai grav, cu drepturile în mână”, a explicat Titi Aur în emisiunea „iThink” cu Iusti Fudulu.
Vezi și COD RUTIER 2025. Cine sunt șoferii care trebuie să dea examen auto, deși au permis de conducere