Cea mai înaltă șosea din România va fi modernizată, a decis Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Lucrările la unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume vor permite prelungirea perioadei de circulație.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că a inițiat un proiect pentru modernizarea Transalpinei. Lucrările la unul dintre cele mai spectaculoase șosele din lume vor permite prelungirea perioadei de circulație.
Cristian Pistol, președintele CNAIR, a precizat că documentația necesară pentru licitația privind realizarea studiului de fezabilitate (SF) a fost transmisă spre validare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Proiectul este dedicat segmentului Bengești-Sebeș, cuprins între kilometrii 0+000 și 148+414. Autoritățile române estimează că durata pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 18 luni.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat, vineri, 22 noiembrie 2024, că a trimis spre validare în SEAP documentația pentru licitația contractului destinat realizării studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 67C (Transalpina) Bengeşti – Sebeş.
„Vrem să ţinem deschisă circulaţia pe Transalpina o perioadă cât mai lungă din an, în condiţii de siguranţă şi confort! Am transmis astăzi spre validare în SEAP documentaţia pentru licitaţia contractului necesar studiului de fezabilitate (SF) pentru modernizarea DN 67C (Transalpina) Bengeşti – Sebeş (între km 0 + 000 şi km 148 + 414)”, a transmis directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, pe rețelele sociale.
Valoarea maximă estimată a contractului de modernizare este de 48,98 milioane de lei (fără TVA), finanţarea fiind asigurată prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027, iar durata pentru elaborarea SF este de un an și șase luni.
Contractul cuprinde trei etape cheie: stabilirea criteriilor de proiectare, aplicarea soluţiilor tehnice pentru implementarea măsurilor de sporire a siguranţei rutiere, detalierea soluţiilor tehnice şi finalizarea studiului de fezabilitate.
Citește și Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate va fi structurat astfel:
Stabilirea criteriilor de proiectare: Această etapă va include identificarea standardelor tehnice necesare pentru modernizarea drumului Transalpina.
Implementarea soluțiilor tehnice pentru siguranța rutieră: Vor fi aplicate măsuri pentru sporirea siguranței și a durabilității șoselei.
Detalierea și finalizarea soluțiilor tehnice: Studiul de fezabilitate va fi completat cu detalii despre soluțiile tehnice adoptate.
Modernizarea infrastructurii rutiere din zonele montane ale României este esențială, mai ales în condițiile meteorologice dificile care afectează accesul turiștilor.
De pildă, vineri, 22 noiembrie 2024, traficul pe Transfăgărășan s-a închis complet din cauza condițiilor meteo, iar telecabina spre Bâlea Lac a fost oprită. Această zonă turistică s-a confruntat și cu o pană de curent, afectând cabanele, stația meteorologică și Salvamontul.
Și accesul către stațiunea Păltiniș a fost blocat ore în șir, ca urmare a arborilor căzuți pe drum, în contextul unui cod roșu și portocaliu de vânt puternic care a afectat județul Sibiu.
Vezi și Codul rutier. Regula esențială pe care toți o ignoră pe drumurile din România