Primele locații ATAC au fost deja deschise în țara noastră, iar interesul clienților este pe măsură. Conceptul de hipermarket cu prețuri mici urmărește să răspundă nevoilor consumatorilor care doresc să economisească, încurajând achiziționarea unor cantități mai mari de produse la prețuri mai mici.
Cel mai nou hipermarket ATAC a fost inaugurat joi, 10 aprilie 2025, în București, pe Șoseaua Chitilei, și se așteaptă ca acesta să fie un punct de atracție pentru clienți. În acest sens, Auchan a anunțat încă de anul trecut intenția de a lansa un concept bazat pe prețuri mici, în funcție de volumul achizițiilor. Primul magazin ATAC a fost deschis în Brașov, iar succesul său a dus la extinderea acestui model în alte orașe. Clienții pot alege să cumpere produse la prețuri mai avantajoase, dar doar dacă aleg cantități mai mari, ceea ce ar putea să fie un stimulent pentru economisirea la cumpărături.
Pe lângă politica de prețuri, hipermarketul ATAC aduce și alte inovatii. De exemplu, Auchan a menționat că magazinul va contribui la reducerea consumului de energie și va minimiza spațiile alocate vitrinelor frigorifice. Aceste schimbări sunt parte a strategiei generale de eficientizare a operațiunilor magazinului, care include optimizarea proceselor logistice și reducerea costurilor de transport. Produsele vor fi manipulate la palet și bax, iar mobilierul va fi adaptat pentru a facilita achizițiile în cantități mari.
„Deschiderea primului magazin ATAC în București reprezintă un pas important în dezvoltarea acestui concept care a fost foarte bine primit în celelalte orașe din țară. ATAC Chitila este un concept hiper discount cu o rază de atracție regională pentru București și Ilfov, ceea ce înseamnă că mulți clienți sunt dispuși să parcurgă distanțe mai mari tocmai pentru a beneficia de prețuri mai avantajoase, un comportament întâlnit și în alte locații din țară. În acest sens, continuăm să investim în acest format de discount ca parte a angajamentului nostru de a proteja puterea de cumpărare a românilor, oferindu-le prețuri mai avantajoase. Suntem încântați că locuitorii din apropiere și din întreaga zonă a Bucureștiului vor putea acum să beneficieze de acest concept inovativ și de prețuri excepționale”, a precizat Ioana Toșa, Director Vânzări Auchan Retail România, pe site-ul companiei.
Un alt avantaj important al acestui tip de hipermarket este reducerea cheltuielilor legate de publicitate și decorațiuni. Spre deosebire de magazinele tradiționale, ATAC nu investește atât de mult în elemente de decor sau în campanii publicitare costisitoare, iar asta se traduce prin prețuri mai mici pentru consumatori.
Auchan intenționează să continue expansiunea acestui concept, cu planuri de deschidere a altor locații similare în viitorul apropiat. De altfel, în prezent, Auchan deține în România peste 450 de magazine, inclusiv 26 de hipermarketuri clasice și 7 hipermarketuri ATAC. Așadar, românii care doresc să profite de prețuri avantajoase pentru produsele achiziționate în cantități mari vor putea găsi în curând mai multe astfel de locații în toată țara.
Odată cu deschiderea magazinului ATAC Chitila joi, 10 aprilie 2025, Auchan își extinde rețeaua de hipermarketuri discount la 8 locații, acoperind județele Brașov, Prahova, Timiș, Mureș, Galați, Satu Mare, Sibiu și București. Datorită succesului înregistrat pe plan local, conceptul a fost lansat și în Polonia, unde Auchan a deschis primele două unități ATAC în 2024.