Un lucru e cert, românii care plătesc cu cardul vor fi taxați în plus.
Călătorii care cumpără biletele direct în tren pe ruta Aeroport Otopeni, folosind cardul la validatoare, sunt nevoiți să plătească suma de 6,32 lei, cu 0,32 lei mai mult față de prețul standard de 6 lei practicat la casele de bilete. Această taxă introdusă de CFR Călători este singulară în România, nefiind aplicată de niciun alt operator de transport.
Noua taxă impusă acoperă comisionul perceput de instituțiile bancare pentru procesarea tranzacțiilor, pe care CFR Călători a decis să îl transfere asupra clienților săi. Pe lângă problema comisionului bancar, pasagerii trenurilor care circulă pe ruta Aeroport Otopeni s-au confruntat cu condiții nefavorabile în sezonul rece. Călătorii sunt nemulțumiți de noua taxă impusă atunci când își achiziționează cu cardul bancar biletele de tren.
Românii plătesc mai mult pe bilete de tren, în medie cu 4,6% mai mult, odată cu implementarea noilor tarife din cadrul Mersului Trenurilor 2024-2025. Motivul este inflația, un fenomen obișnuit pentru călători, întrucât majorările de prețuri au devenit o practică periodică în ultimii ani. Pentru trenurile Regio și Interregio, prețul depinde de distanța parcursă. Astfel, pentru distanțele de până la 60 de km, tariful este de 1,5 lei, iar pentru distanțe mai mari, cum ar fi între 61 și 120 de km, rezervarea costă 2,5 lei. La distanțe de peste 500 de km, prețul ajunge la 6 lei.
Altă schimbare face referire la tarifele suplimentare pentru vagoanele de dormit și cușetă. Suplimentul pentru o cabină single la vagonul de dormit va crește de la 225 lei la 235,50 lei, iar pentru o cabină cu două locuri, tariful va ajunge la 125,5 lei, față de 120 de lei. De asemenea, suplimentul pentru un pat într-o cabină cu patru locuri în vagoanele cușetă va fi de 81,5 lei, în creștere față de 78 de lei cât este acum, iar pentru patul într-o cabină cu șase locuri, tariful va ajunge la 60,5 lei, față de 58 de lei.
Citește și Poșta Română introduce plata cu cardul. Românii vor putea plăti direct la poștaș
Pe lângă scumpirile biletelor de tren urmează să se modernizeze mai multe căi ferate și tuneluri din țară. În România va apărea tunelul feroviar de 10 km care va lega două orașe turistice, Predeal și Brașov. În 2025, va fi lansată procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov.” Calea ferată va permite circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.