Clubul de fotbal Dinamo București își întărește legătura cu fanii prin lansarea unui canal de televiziune dedicat, intitulat „48TV”. Anunțul a fost făcut chiar de Romeo Bănică, directorul de marketing al clubului.
„În curând va fi lansat 48TV, postul clubului. Avem ca termen 15 martie, așteptăm niște materiale care trebuie livrate. Colegii mei au pregătit deja materiale pe care le vom difuza, vor fi podcasturi, interviuri, emisiuni. E un conținut la care doar noi avem acces și vrem să-l aducem în prim-plan”, a spus Romeo Bănică la Radio Dinamo.
Denumirea postului „48TV” nu a fost aleasă întâmplător, ci face trimitere la anul fondării clubului de fotbal, 1948, un detaliu regăsit și în numele societății care administrează echipa, SC Dinamo 1948 SA. Însă mulți fani au reacționat rapid la veste, întrebând de ce postul nu poartă numele „Dinamo TV”.
„Numele e ales așa pentru că a fost dorința noastră de a activa acest brand, îl folosim și în alte cazuri. Vrem să creăm un brand al lui Dinamo cu 1948 sau 48, să fie și o linie merchandising fără o trimitere evidentă spre Dinamo, fără logo, care să poată fi purtată pe stradă”, a precizat Romeo Bănică pentru Prosport.
Clubul Dinamo este într-un conflict major pentru identitate cu Asociația Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București (ACS FC Dinamo), cunoscută sub numele de „Dinamo Badea”.
ACS FC Dinamo deține 7,03% din acțiunile SC Dinamo 1948 SA și este titulara mărcii „Fotbal Club Dinamo București” și a stemei cu cei doi câini, în culorile alb, roșu și galben, atât pe plan național (OSIM), cât și internațional (EUIPO), motiv pentru care, în 2023, conducerea SC Dinamo 1948 SA, prin Andrei Nicolescu, a încercat să înregistreze marca „Dinamo TV”. Dar OSIM a respins cererea, după ce ACS FC Dinamo a formulat o opoziție.
Scandalul dintre cele două entități nu se rezumă doar la denumirea postului TV. Andrei Nicolescu a contestat inclusiv schimbarea numelui oficial al ACS FC Dinamo la OSIM, încercând să blocheze includerea termenului „Asociația” în titulatura clubului. Însă disputa a fost, de asemenea, suspendată, lăsând incertă decizia finală privind drepturile de utilizare a numelui „Dinamo”.
Pe de altă parte, ACS FC Dinamo, aflată în insolvență, a evaluat marca „Fotbal Club Dinamo București”, incluzând stemă și palmares, la suma de 1 milion de euro. De-a lungul anilor, patronul Nicolae Badea a trimis multiple notificări către SC Dinamo 1948 SA, cerând încetarea utilizării în scop comercial a denumirii „Fotbal Club Dinamo” și a emblemei cu cei doi câini. În urmă cu trei ani, ACS FC Dinamo a avertizat clubul cu un posibil proces și solicitarea unor daune de 1 milion de euro dacă mărcile vor fi utilizate în afara contextului sportiv.