- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Actualitate

Un cunoscut retailer de modă, prezent și în România, pune lacătul pe 400 de magazine. 1.300 de angajați rămân fără locuri de muncă

25 Feb, 21:58 • Amarie Giorgiana
Un cunoscut retailer de modă, prezent și în România, pune lacătul pe 400 de magazine. 1.300 de angajați rămân fără locuri de muncă

Un cunoscut retailer de modă cunoscut și în România, a luat decizia de a închide sute de magazine la nivel global. Astfel, circa 1.300 de angajați sunt vizați de restructurări.  Mai exact, 134 de magazine din întreaga lume vor fi închise. Decizia vine ca urmare a unor provocări economice care au dus la schimbări în atitudinea cumpărătorilor. Retailerul este cunoscut și în țara noastră, având magazine în mai multe mall-uri, notează Știri Diaspora.

Citește și: Cât costă un hanorac de la brandul lansat de Alexia Eram. Fiica Andreei Esca are prețuri uriașe și nu oricine își permite haine de acolo

Retailerul care închide 400 de magazine

Un retailer de modă cunoscut în România a anunțat restructurări masive la început de 2025. Anul trecut, acesta a înregistrat un profit cu 8,5% mai mare față de anul 2023. Cu toate acestea, compania a luat decizia de a închide sute de magazine fizice din întreaga lume. Mai exact, este vorba despre multinaționala spaniolă Inditex, cunoscută pentru branduri ca Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti sau Zara.

Decizia îi vizează pe 1.300 de angajați și vine într-un context economic marcat de schimbări în comportamentul consumatorilor, digitalizare și noile tendințe de consum. În ciuda închiderii unor locații importante, Inditex nu se confruntă cu pierderi financiare majore. De fapt, compania a înregistrat o creștere a profitului net de 8,5% în anul 2024, comparativ cu 2023, ajungând astfel la 4,449 miliarde de euro.

Potrivit rapoartelor economice ale companiei, vânzările au fost în ascensiune,  ajungând la 27,422 miliarde de euro în primele 9 luni ale anului 2024, o creștere de 7,1% față de aceeași perioadă din 2023. În  prezent, Inditex a ales să închidă magazinele mai puțin profitabile și să se concentreze pe marile centre comerciale, care sunt mai atractive din punct de vedere economic și mai populare în rândul consumatorilor. Așadar, compania preferă să păstreze locațiile din orașele mari, dar și din centrele comerciale cunoscute, care atrag un număr crescu de clienți, în detrimentul magazinelor din orașele mici sau din zonele periferice, mai puțin frecventate.

Această tendință face prte dintr-un proces mai larg de adaptare la noile cerințe ale pieței, în care brandurile de fast fashion și cele care promovează sustenabilitatea câștigă din ce în ce mai mult teren.

Citește și: Care e centrul comercial din București cu cele mai mici prețuri la haine. Sunt reduceri peste reduceri la început de an

Urmărește Daily Business pe Google News