Potrivit Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri , tronsonul va fi construit in doua etape, intre Cernavoda-Medgidia si apoi pana la Constanta. Autostrada Cernavoda-Constanta va avea o lungime totala de 52 de kilometri.
Tronsonul Cernavoda-Medgidia va avea o lungime de aproximativ 19 kilometri, iar in proiect sunt incluse construirea a doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte.
Pentru acest tronson, firmele precalificate in urma evaluarii aplicatiilor de precalificare sunt: Condotte-CMC di Ravenna, Aktor, Impregilo Spaltinera, Ashtrom Intshapir Structures 1991, Cengiz/Mapa, Astaldi Spa/Max Bogl, Mochlos SA/Danya, FCC Construccion/Alpine Bau, Starbag, J& Avax, Mota Engil/ Monte Adriano/ Soares Da Costa si Colas.
Pentru tronsonul Medgidia- Constanta, care va avea o lungime de aproximativ 31,8 kilometri, proiectul include construirea a patru pasaje, doua viaducte, doua poduri si a unui nod rutier si s-au precalificat aceleasi companii ca pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia, mai putin cea italiana Impregilo Spa/ltinera si cea franceza Colas. In plus, a fost admis consortiul Imprezza Pizzarotti& C Spa/ C.Lotti&Associati Spasunt, din Italia.
Adjudecarea contractului de proiectare si executie se va face pe baza pretului cel mai scazut.
Finantarea proiectarii si executiei va fi realizata dintr-un imprumut contractat de la Banca Europeana de Investitii. Lucrarile ar urma sa inceapa in 2009 si sa dureze doi ani.