Asociatia
Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anuntat joi ca 11,9
milioane noi autoturisme au fost inmatriculate anul trecut in tarile
Uniunii Europene, in scadere cu 1,7% comparativ cu 2012. Este vorba
de cel mai slab an pentru piata auto europeana din 2003, cand ACEA a
inceput sa colecteze date pe acest subiect.
In schimb, in luna
decembrie 2013 vanzarile de autoturisme au crescut cu 13% pana la
906.294 unitati, cea mai mare crestere lunara inregistrata dupa luna
decembrie 2009.
In pofida relansarii inregistrata la
finele anului trecut, analistii avertizeaza ca deocamdata nu sunt
siguri cat de solida este revenirea, in conditiile in care relansarea
economiei europene este inegala iar rata somajului ramane la un nivel
ridicat, cel putin in sudul Europei.
“Va mai dura cel putin doi ani pana
cand piata va inregistra o revenire reala a vanzarilor de
autovehicule”, a declarat Peter Fuss, senior advisory partner la
Ernst & Young’s Global Automotive Center. “Ca urmare,
profiturile producatorilor auto ar urma sa ramana supuse la provocari
cel putin pana la finele lui 2015”, a adaugat Peter Fuss.
Situatia negativa de pe piata auto din
Europa contrasteaza cu evolutiile de pe primele piete auto mondiale,
China si SUA. Anul trecut, inmatricularile de autoturisme in China au
crescut cu 23% in timp ce in SUA inmatricularile de vehicule usoare
au crescut cu 7,5%. In consecinta, producatorii auto se orienteaza
spre SUA si China pentru crestere, informeaza Agerpres.
Recent grupul auto german Volkswagen a
anuntat ca va construi o noua uzina in America de Nord, in cadrul
unui plan care prevede investitii de sapte miliarde de dolari in
aceasta regiune in urmatorii cinci ani. De asemenea, in luna
decembrie grupul francez Renault a anuntat ca va construi prima sa
uzina din China impreuna cu un partener local.
Citeste si:
Scadere abrupta in 2013: Piata auto de masini noi, la doar 20% din
nivelul anului 2008