Romanian
 - 
ro
Auto

4,5 milioane de autovehicule au rămas neasamblate în 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Lucrurile nu arată bine nici pentru 2023

27 Dec, 23:48 • Gabriela Andreescu
Auto Forecast Solutions (AFS) a publicat recent un studiu cu privire la impactul crizei de semiconductori pentru automobile. Conform documentului, deficitul de semiconductori a împiedicat asamblarea a aproximativ 4,5 milioane de mașini în întreaga lume, iar acest deficit se va atenua doar parțial în 2023.
4,5 milioane de autovehicule au rămas neasamblate în 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Lucrurile nu arată bine nici pentru 2023

Din nefericire, problemele pieței de semiconductori vor continua să afecteze industria auto și în 2023, susțin specialiștii de la Auto Forecast Solutions, citați de Economica.net, indicând că sunt de așteptat noi pierderi de producție și întârzieri ale livrărilor.

Ce spun specialiștii despre impactul crizei de semiconductori asupra industriei auto din lume

Joseph McCabe, CEO al AFS, punctează că în 2023 deficitul de semiconductori va continua ducând la probleme ceva mai mici decât în 2022. În opinia sa, impactul lipsei de semiconductori va avea efecte asupra a circa trei milioane de vehicule.

„Industria se pregătește pentru valori ale producției cu trei milioane mai scăzute decât necesarul în 2023. Este, cu siguranță, o îmbunătățire față de acest an, însă rămâne o problemă serioasă deoarece deficitul de semiconductori afectează piața auto pentru al treilea an consecutiv”, declară Joseph McCabe.

Pe de altă parte, analiștii AFS arată că recesiunea va duce la o ușoară relaxare a lanțului de aprovizionare provocată de scăderea temporară a comenzilor. Mai mulți producători de automobile, precum grupurile Toyota sau Stellantis, au anunțat deja că se așteaptă la un deficit semnificativ de semiconductori în primul trimestru al anului 2023 și, prin urmare, nu vor putea produce toate vehiculele comandate conform planului pentru a le livra la timp, mai scrie sursa citată.

Comparabil cu anul precedent, în 2023, mai mulți factori vor crea premisele ca deficitul de semiconductori să fie mai puțin presant. Pe de o parte, situația aprovizionării în industria auto se îmbunătățește lent, dar constant, pe măsură ce sunt încheiate noi contracte de aprovizionare. Apoi, recesiunea economică globală va atenua situația ducând la mai puține comenzi de mașini și la o cerere mai scăzută de echipamente electronice de larg consum. Astfel, cipurile care nu vor mai fi folosite de mari companii din IT și tehnologie vor putea fi redirecționate către industria auto.

Lipsa de semiconductori a făcut ca 4,5 milioane de autovehicule să nu poată fi asambate în 2022 la nivel mondial
Lipsa de semiconductori a făcut ca 4,5 milioane de autovehicule să nu poată fi asambate în 2022 la nivel mondial

Citește și: 1,16 milioane de turiști ne-au vizitat țara în primele nouă luni ale anului. Dintre ei, nemții au fost cei mai numeroși. Vezi cât au cheltuit în România

În cea mai recentă evaluare a situației globale de pe piața semiconductorilor auto, compania de date AFS din SUA diferențiază amploarea impactului în funcție de regiuni și grupuri de producători. Datele arată că, în 2022, producătorii și furnizorii de automobile din America de Nord și Europa au fost cei mai afectați, în timp ce companiile din Asia într-o mai mică măsură.

În America de Nord nu au fost asamblate în 2022 din cauza lipsei semiconductorilor în jur de 1,025 de milioane de vehicule. În Europa alte 673.000 de unități, iar în Asia – inclusiv Coreea de Sud și Japonia – 424.000 de vehicule. China, statul cel mai puțin afectat de problemă, are un bilanț negativ de doar 20.000 de unități.

În ceea ce privește producătorii auto, raportul AFS arată că grupurile Toyota și Stellantis au fost cel mai afectate în ultimii doi ani (din ianuarie 2021), fiecare cu peste două milioane de vehicule neproduse. În același timp, numărul de mașini neasamblate de General Motors a fost de 1,6 milioane. Renault-Nissan-Mitsubishi are un minus de 1,3 milioane, iar grupul Volkswagen unul de aproximativ 1,25 de milioane de unități.

Efecte mult mai puțin importante au fost sesizate la grupurile SAIC, Dongfeng, GAC, Tata, Susuki, SEVEL, GM Coreea și Geely.

Dincolo de mașinile neproduse, un factor extrem de important este cel al potențialului de a recupera pierderile de producție suferite. În acest caz, situațiile cele mai dificile se remarcă în cazul GAC, Tata, Ford, General Motors și Stellantis.

Citește și: Schimbare de tactică la Kremlin, după înfrângerile din Ucraina: Compania Kalaşnikov îşi va spori în 2023 producţia de drone destinate armatei ruse

Urmărește Daily Business pe Google News
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult
Alte articole
Okami, un câine de 75 de kilograme, a devenit un fenomen mondial la doar opt luni. E cel mai scump câine din lume
Okami, un câine de 75 de kilograme, a devenit un fenomen mondial la doar opt luni. E cel mai scump câine ...
Atenționare de călătorie de la MAE pentru românii care merg în Italia sau Bulgaria
Atenționare de călătorie de la MAE pentru românii care merg în Italia sau Bulgaria
Cristian Țânțăreanu, o nouă afacere la 81 de ani: „Investiția se ridică la 9 milioane de euro”
Cristian Țânțăreanu, o nouă afacere la 81 de ani: „Investiția se ridică la 9 milioane de ...
Un englez a rămas mască după ce a intrat într-un magazin din România. ”Uitați-vă câte sunt! E incredibil”
Un englez a rămas mască după ce a intrat într-un magazin din România. ”Uitați-vă câte sunt! ...
Ce meserie are Andreea, noua iubită a lui Dorian Popa. Tânăra are 26 de ani și planuri mărețe
Ce meserie are Andreea, noua iubită a lui Dorian Popa. Tânăra are 26 de ani și planuri mărețe
Cătălin Botezatu „suflă și-n iaurt” după ce s-a confruntat cu cancerul: „Prevenția e cea mai importantă. O să îmi fac un alt set de analize”
Cătălin Botezatu „suflă și-n iaurt” după ce s-a confruntat cu cancerul: „Prevenția ...
Categoria de români care trebuie să depună Formularul 230 în 2025. ANAF vine cu toate detaliile
Categoria de români care trebuie să depună Formularul 230 în 2025. ANAF vine cu toate detaliile
Consiliul Concurenţei verifică „plombele” stomatologilor: se suspectează înţelegeri cu privire la tarife şi la circulaţia angajaţilor
Consiliul Concurenţei verifică „plombele” stomatologilor: se suspectează înţelegeri ...
Card blocat în bancomat? Ce trebuie să faci când se întâmplă asta
Card blocat în bancomat? Ce trebuie să faci când se întâmplă asta
Donald Trump ar putea bloca ridicarea vizelor SUA pentru români. Decizia ar putea fi revizuită
Donald Trump ar putea bloca ridicarea vizelor SUA pentru români. Decizia ar putea fi revizuită
Numărul bărbaților din Italia care își iau concediu de paternitate s-a triplat în ultimii 12 ani. Măsura are un impact major asupra echilibrului familial
Numărul bărbaților din Italia care își iau concediu de paternitate s-a triplat în ultimii 12 ani. ...
Iluzie optică pentru exersarea atenției la detalii. Poți descoperi animalul ascuns în 5 secunde?
Iluzie optică pentru exersarea atenției la detalii. Poți descoperi animalul ascuns în 5 secunde?
O studentă din Iași a transformat dragostea pentru pământ într-o afacere de succes: „Sunt crescută în fermă și mi se pare că mă identific total. Agricultura este doar pentru cei care au pasiune și dedicare”
O studentă din Iași a transformat dragostea pentru pământ într-o afacere de succes: „Sunt ...
Elena Lasconi nu vrea sub nicio formă să se retragă din cursa pentru prezidențiale: „Nu voi fi, în niciun caz, la coada clasamentului. Sunt determinată să câştig”
Elena Lasconi nu vrea sub nicio formă să se retragă din cursa pentru prezidențiale: „Nu voi ...
Cum a reacționat cea mai bogată femeie din România la sumele cheltuite pentru deplasările lui Klaus Iohannis: „Era mai simplu să cumpere un avion”
Cum a reacționat cea mai bogată femeie din România la sumele cheltuite pentru deplasările lui Klaus ...
Peste 84.000 de oameni au semnat petiția pentru majorarea pragului de impozitare în Marea Britanie. Cum pot crește pensiile și salariile
Peste 84.000 de oameni au semnat petiția pentru majorarea pragului de impozitare în Marea Britanie. ...
De ce să iei lămâia verde cu tine în geantă. Soluția neașteptată pentru problemele zilnice
De ce să iei lămâia verde cu tine în geantă. Soluția neașteptată pentru problemele zilnice
Super-oferte la Carrefour la produse folosite frecvent de conducătorii auto. Reduceri de până la 50%
Super-oferte la Carrefour la produse folosite frecvent de conducătorii auto. Reduceri de până la 50%