- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

4,5 milioane de autovehicule au rămas neasamblate în 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Lucrurile nu arată bine nici pentru 2023

27 Dec, 23:48 • Gabriela Andreescu
Auto Forecast Solutions (AFS) a publicat recent un studiu cu privire la impactul crizei de semiconductori pentru automobile. Conform documentului, deficitul de semiconductori a împiedicat asamblarea a aproximativ 4,5 milioane de mașini în întreaga lume, iar acest deficit se va atenua doar parțial în 2023.
4,5 milioane de autovehicule au rămas neasamblate în 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Lucrurile nu arată bine nici pentru 2023

Din nefericire, problemele pieței de semiconductori vor continua să afecteze industria auto și în 2023, susțin specialiștii de la Auto Forecast Solutions, citați de Economica.net, indicând că sunt de așteptat noi pierderi de producție și întârzieri ale livrărilor.

Ce spun specialiștii despre impactul crizei de semiconductori asupra industriei auto din lume

Joseph McCabe, CEO al AFS, punctează că în 2023 deficitul de semiconductori va continua ducând la probleme ceva mai mici decât în 2022. În opinia sa, impactul lipsei de semiconductori va avea efecte asupra a circa trei milioane de vehicule.

„Industria se pregătește pentru valori ale producției cu trei milioane mai scăzute decât necesarul în 2023. Este, cu siguranță, o îmbunătățire față de acest an, însă rămâne o problemă serioasă deoarece deficitul de semiconductori afectează piața auto pentru al treilea an consecutiv”, declară Joseph McCabe.

Pe de altă parte, analiștii AFS arată că recesiunea va duce la o ușoară relaxare a lanțului de aprovizionare provocată de scăderea temporară a comenzilor. Mai mulți producători de automobile, precum grupurile Toyota sau Stellantis, au anunțat deja că se așteaptă la un deficit semnificativ de semiconductori în primul trimestru al anului 2023 și, prin urmare, nu vor putea produce toate vehiculele comandate conform planului pentru a le livra la timp, mai scrie sursa citată.

Comparabil cu anul precedent, în 2023, mai mulți factori vor crea premisele ca deficitul de semiconductori să fie mai puțin presant. Pe de o parte, situația aprovizionării în industria auto se îmbunătățește lent, dar constant, pe măsură ce sunt încheiate noi contracte de aprovizionare. Apoi, recesiunea economică globală va atenua situația ducând la mai puține comenzi de mașini și la o cerere mai scăzută de echipamente electronice de larg consum. Astfel, cipurile care nu vor mai fi folosite de mari companii din IT și tehnologie vor putea fi redirecționate către industria auto.

Lipsa de semiconductori a făcut ca 4,5 milioane de autovehicule să nu poată fi asambate în 2022 la nivel mondial
Lipsa de semiconductori a făcut ca 4,5 milioane de autovehicule să nu poată fi asambate în 2022 la nivel mondial

Citește și: 1,16 milioane de turiști ne-au vizitat țara în primele nouă luni ale anului. Dintre ei, nemții au fost cei mai numeroși. Vezi cât au cheltuit în România

În cea mai recentă evaluare a situației globale de pe piața semiconductorilor auto, compania de date AFS din SUA diferențiază amploarea impactului în funcție de regiuni și grupuri de producători. Datele arată că, în 2022, producătorii și furnizorii de automobile din America de Nord și Europa au fost cei mai afectați, în timp ce companiile din Asia într-o mai mică măsură.

În America de Nord nu au fost asamblate în 2022 din cauza lipsei semiconductorilor în jur de 1,025 de milioane de vehicule. În Europa alte 673.000 de unități, iar în Asia – inclusiv Coreea de Sud și Japonia – 424.000 de vehicule. China, statul cel mai puțin afectat de problemă, are un bilanț negativ de doar 20.000 de unități.

În ceea ce privește producătorii auto, raportul AFS arată că grupurile Toyota și Stellantis au fost cel mai afectate în ultimii doi ani (din ianuarie 2021), fiecare cu peste două milioane de vehicule neproduse. În același timp, numărul de mașini neasamblate de General Motors a fost de 1,6 milioane. Renault-Nissan-Mitsubishi are un minus de 1,3 milioane, iar grupul Volkswagen unul de aproximativ 1,25 de milioane de unități.

Efecte mult mai puțin importante au fost sesizate la grupurile SAIC, Dongfeng, GAC, Tata, Susuki, SEVEL, GM Coreea și Geely.

Dincolo de mașinile neproduse, un factor extrem de important este cel al potențialului de a recupera pierderile de producție suferite. În acest caz, situațiile cele mai dificile se remarcă în cazul GAC, Tata, Ford, General Motors și Stellantis.

Citește și: Schimbare de tactică la Kremlin, după înfrângerile din Ucraina: Compania Kalaşnikov îşi va spori în 2023 producţia de drone destinate armatei ruse

Urmărește Daily Business pe Google News
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult
Alte articole
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce vi se oferă dacă lucrați la stat”
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce ...
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor fi creșteri de la 1 ianuarie 2025
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor ...
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 milioane de euro
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 ...
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii s-au obișnuit”
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii ...
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, în 2024: „Am fost amenințat cu poliția”. Un avocat lămurește această situație
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, ...