- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

4,5 milioane de autovehicule au rămas neasamblate în 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Lucrurile nu arată bine nici pentru 2023

27 Dec, 23:48 • Gabriela Andreescu
Auto Forecast Solutions (AFS) a publicat recent un studiu cu privire la impactul crizei de semiconductori pentru automobile. Conform documentului, deficitul de semiconductori a împiedicat asamblarea a aproximativ 4,5 milioane de mașini în întreaga lume, iar acest deficit se va atenua doar parțial în 2023.
4,5 milioane de autovehicule au rămas neasamblate în 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Lucrurile nu arată bine nici pentru 2023

Din nefericire, problemele pieței de semiconductori vor continua să afecteze industria auto și în 2023, susțin specialiștii de la Auto Forecast Solutions, citați de Economica.net, indicând că sunt de așteptat noi pierderi de producție și întârzieri ale livrărilor.

Ce spun specialiștii despre impactul crizei de semiconductori asupra industriei auto din lume

Joseph McCabe, CEO al AFS, punctează că în 2023 deficitul de semiconductori va continua ducând la probleme ceva mai mici decât în 2022. În opinia sa, impactul lipsei de semiconductori va avea efecte asupra a circa trei milioane de vehicule.

„Industria se pregătește pentru valori ale producției cu trei milioane mai scăzute decât necesarul în 2023. Este, cu siguranță, o îmbunătățire față de acest an, însă rămâne o problemă serioasă deoarece deficitul de semiconductori afectează piața auto pentru al treilea an consecutiv”, declară Joseph McCabe.

Pe de altă parte, analiștii AFS arată că recesiunea va duce la o ușoară relaxare a lanțului de aprovizionare provocată de scăderea temporară a comenzilor. Mai mulți producători de automobile, precum grupurile Toyota sau Stellantis, au anunțat deja că se așteaptă la un deficit semnificativ de semiconductori în primul trimestru al anului 2023 și, prin urmare, nu vor putea produce toate vehiculele comandate conform planului pentru a le livra la timp, mai scrie sursa citată.

Comparabil cu anul precedent, în 2023, mai mulți factori vor crea premisele ca deficitul de semiconductori să fie mai puțin presant. Pe de o parte, situația aprovizionării în industria auto se îmbunătățește lent, dar constant, pe măsură ce sunt încheiate noi contracte de aprovizionare. Apoi, recesiunea economică globală va atenua situația ducând la mai puține comenzi de mașini și la o cerere mai scăzută de echipamente electronice de larg consum. Astfel, cipurile care nu vor mai fi folosite de mari companii din IT și tehnologie vor putea fi redirecționate către industria auto.

Lipsa de semiconductori a făcut ca 4,5 milioane de autovehicule să nu poată fi asambate în 2022 la nivel mondial
Lipsa de semiconductori a făcut ca 4,5 milioane de autovehicule să nu poată fi asambate în 2022 la nivel mondial

Citește și: 1,16 milioane de turiști ne-au vizitat țara în primele nouă luni ale anului. Dintre ei, nemții au fost cei mai numeroși. Vezi cât au cheltuit în România

În cea mai recentă evaluare a situației globale de pe piața semiconductorilor auto, compania de date AFS din SUA diferențiază amploarea impactului în funcție de regiuni și grupuri de producători. Datele arată că, în 2022, producătorii și furnizorii de automobile din America de Nord și Europa au fost cei mai afectați, în timp ce companiile din Asia într-o mai mică măsură.

În America de Nord nu au fost asamblate în 2022 din cauza lipsei semiconductorilor în jur de 1,025 de milioane de vehicule. În Europa alte 673.000 de unități, iar în Asia – inclusiv Coreea de Sud și Japonia – 424.000 de vehicule. China, statul cel mai puțin afectat de problemă, are un bilanț negativ de doar 20.000 de unități.

În ceea ce privește producătorii auto, raportul AFS arată că grupurile Toyota și Stellantis au fost cel mai afectate în ultimii doi ani (din ianuarie 2021), fiecare cu peste două milioane de vehicule neproduse. În același timp, numărul de mașini neasamblate de General Motors a fost de 1,6 milioane. Renault-Nissan-Mitsubishi are un minus de 1,3 milioane, iar grupul Volkswagen unul de aproximativ 1,25 de milioane de unități.

Efecte mult mai puțin importante au fost sesizate la grupurile SAIC, Dongfeng, GAC, Tata, Susuki, SEVEL, GM Coreea și Geely.

Dincolo de mașinile neproduse, un factor extrem de important este cel al potențialului de a recupera pierderile de producție suferite. În acest caz, situațiile cele mai dificile se remarcă în cazul GAC, Tata, Ford, General Motors și Stellantis.

Citește și: Schimbare de tactică la Kremlin, după înfrângerile din Ucraina: Compania Kalaşnikov îşi va spori în 2023 producţia de drone destinate armatei ruse

Urmărește Daily Business pe Google News
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult
Alte articole
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...