Cel mai mare producător de baterii auto din lume a denumit noua sa apariție „Shenxing”. Este o baterie care se poate încărca la o autonomie de 400 de kilometri în doar 10 minute. De asemenea, este capabilă să funcționeze la standard în condiții meteorologice extreme, a spus compania, conform sursei citate.
Producția de serie a noii baterii Shenxing va începe, cel mai probabil, la finele acestui an. Aceasta ar urma să ajungă în dotarea mașinilor electrice în primul trimestru din 2024, a anunțat Gao Han, un reprezentant al companiei CATL.
„Sperăm că, prin eforturi de îmbunătățire continuă a tehnologiei și de reducere a costurilor, Shenxing va deveni un produs standard disponibil pentru fiecare vehicul electric”, a declarat Gao, potrivit sursei citate.
Compania chineză CATL a făcut eforturi pentru a-și menține poziția de lider în industrie, cu toate că se confruntă cu provocări din cauza scăderii cererii și a presiunii exercitate de producătorii de mașini electrice de a diminua costurile. Acest război al prețurilor are loc, pe fondul scăderii vânzării de mașini electrice din acest an, notează Reuters.
Chiar dacă are în portofoliul de clienți mari compania Tesla, CATL a pierdut cotă de piață în favoarea BYD , un mare producător auto din China care își dotează toate vehiculele sale electrice cu baterii din propria producție.
Ca o comparație, o mașină electrică a companiei americane Tesla se încarcă la 260 km și 322 km autonomie în 15 minute, în funcție de model, potrivit Gsp.
CATL a inovat în continuu în ultima vreme, pe o piață în care concurența a devenit foarte intensă. Producătorul chinez, care domină autoritar piața, a propus de la baterii care pot conduce 1.000 de km cu o singură încărcare, până la cel mai puternic produs al său, o celulă condensată despre care susține că s-ar putea dovedi suficient de robustă pentru a alimenta aeronavele electrice în viitor. CATL a dezvoltat, de asemenea, baterii cu ioni de sodiu mai ieftine.
CATL are o cotă de piață globală de 36,8%, mai mult decât dublu față de cel mai apropiat rival al său BYD Co., potrivit SNE Research.
CATL, o companie micuță din China, a devenit cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume. Cum? Prin forța guvernului chinez de a pune presiune pe giganții auto, care se conformează rând pe rând.
Fondată acum 8 ani, CATL replică modelul de business al celor de la Huawei, cu guvernul chinez implicat în controlul din umbră al afacerii.
În 2015, China a obligat companiile internaționale care fabrică mașini electrice să aleagă dintre producătorii locali de baterii electrice, dacă vor să beneficieze de subvențiile statului chinez. Mai mult, deși în teorie giganții erau liberi să nu acceseze subvențiile și să lucreze cu orice producător de baterii auto vor, în spatele cortinei se desfășurau avertismente privind represaliile guvernului chinez în cazul unei alte alegeri.