Philippe Varin, seful Peugeot-Citroen
si presedintele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile
(ACEA), a afirmat intr-o conferinta de presa ca livrarile de
automobile nu vor reveni la nivelurile anterioare crizei in viitorul
previzibil.
Cu toate acestea, cresterile
inregistrate in decembrie in Europa arata ca piata a depasit cel mai
dificil moment, a precizat Varin.
„Speram ca anul acesta va aduce
tranzitia catre revenirea pietei”, a afirmat reprezentantul
producatorilor auto din Europa, citat de Mediafax.
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/2013-al-saselea-an-de-scadere-a-pietei-auto-europene-97482/]Vanzarile
de autoturisme in Europa[/url] au scazut pentru al saselea an
consecutiv in 2013, in pofida unei relansari a inmatricularilor in
ultima luna care a dat nastere la sperante privind o revenire a
pietei.
Asociatia Constructorilor
Europeni de Automobile (ACEA) a anuntat joi ca 11,9 milioane noi
autoturisme au fost inmatriculate anul trecut in tarile Uniunii
Europene, in scadere cu 1,7% comparativ cu 2012. Este vorba de cel
mai slab an pentru piata auto europeana din 2003, cand ACEA a inceput
sa colecteze date pe acest subiect.
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/piata-auto-a-ajuns-la-nivelul-de-acum-13-ani-dupa-6-ani-de-scaderi-consecutive-97794/]Piata
auto din Romania[/url] a scazut cu peste 6% in 2013, coborand pana la
nivelul din urma cu 13 ani, dupa 6 ani consecutivi de contractii,
potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de
Automobile (APIA).
Datele Directiei Regim Permise de
Conducere si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arata ca parcul
auto national din Romania ajunsese, la finele anului 2013, la
aproximativ 5,98 milioane de unitati, in crestere cu 4,73% fata de
aceeasi perioada din 2012.
Din totalul de 5.985.085 de
vehicule care circula pe drumurile nationale, 4.693.651 exemplare
sunt autoturisme si mai mult de 3,3 milioane dintre acestea au
motoare pe benzina. De asemenea, circa 1,91 milioane de vehicule din
parcul auto national au o vechime cuprinsa intre 6 si 10 ani, iar
1,42 milioane de unitati au un grad de uzura cuprins intre 11 si 15
ani. Mai mult, aproape 1,14 milioane de masini sunt mai vechi de 20
de ani. La nivel general, 2,35 de milioane romani au preferat
masinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzina.