Inmatricularile de masini noi au scazut cu aproape 60% in Romania in perioada ianuarie-august, fata de intervalul similar al anului trecut, de la 201.870 la 81.824 de unitati, in timp ce la nivelul UE, declinul a fost de numai 7,9%, de la 10.128.865 la 9.328.743 de autoturisme, se arata intr-un raport al asociatiei, prezentat marti.
Romania a fost devansata de Cehia, Suedia si Portugalia in intervalul analizat. Cehia a inregistrat o crestere de 9% a numarului de inmatriculari noi, insa Suedia si Portugalia au raportat scaderi de 23,7%, respectiv 32,1%.
Potrivit datelor prezentate saptamana trecuta de Directia Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), inregistrarile de automobile noi au scazut cu 59,4% in primele 8 luni din 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 81.857 de unitati, de la 201.915 de masini in perioada similara a lui 2008.
Intre statele membre care au aderat la UE dupa anul 2004, Romania a coborat cu o pozitie in perioada mentionata, pana pe locul 3.
Germania si-a pastrat pozitia de cea mai mare piata auto europeana, inregistrand in primele opt luni o crestere de 27% a inmatricularilor de autoturisme noi, de la 2,11 milioane la 2,67 milioane de unitati, datorita programului de casare introdus de guvern, care a oferit o subventie de pana la 2.500 de euro clientilor care au ales sa renunte la masinile vechi in schimbul unor modele noi, cu un consum de combustibil mai eficient.
Franta si Italia ocupa pozitiile 2, respectiv 3 in clasamentul pe
tari din UE, fiecare cu circa 1,4 milioane de automobile noi intrate in circulatie in primele 8 luni ale anului.