Din acest motiv, ei au sustinut vehement aplicarea acestui act legislativ, a declarat marti, pentru NewsIn, Horatiu Margoi, presedintele comisiei juridice a ACR.
Potrivit lui Margoi, „vanzarile dealerilor de automobile noi au inregistrat o crestere exploziva de la anuntarea taxei”. Mai mult, reprezentantul ACR a declarat ca aceasta taxa este „o bariera tarifara abuziva, prin care se obstructioneaza libera circulatie a marfurilor in Uniunea Europeana”.
Pe de alta parte, conform lui Horatiu Margoi, ACR apreciaza declaratiile presedintelui Traian Basescu, pentru ca acestea par a fi un raspuns ce denota implicare.
La randul sau, Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), a declarat marti ca asociatia pe care o conduce nu isi exprima momentan punctul de vedere cu privire la scrisoarea presedintelui Basescu trimisa Guvernului Romaniei si a precizat faptul ca pana la aceasta data nu a fost exprimata nici o alta pozitie a APIA fata de cea declarata anterior cu privire la subiectul taxei de prima inmatriculare.
In luna februarie, APIA si-a exprimat acordul fata de utilizarea criteriului emisiei de dioxid de carbon in formula de calcul a taxei auto, deoarece considera ca aceasta va stimula achizitia de autovehicule cu emisii poluante reduse.
APIA sustinea, la acea vreme, ca propunerea este in concordanta cu actiunile din ultima perioada ale Comisiei Europene, intrucat majoritatea statelor membre au pus deja in practica masuri de limitare a poluarii (taxe, impozite, restrictii de circulatie etc), dar si de innoire a parcului auto (stimularea retragerii din uz).
In plus, APIA considera ca aplicarea taxei auto va duce la dezvoltarea industriei auto romanesti si la reducerea varstei medii a parcului national auto, taxa auto fiind unul din instrumentele utilizate de catre majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene pentru sustinerea acestor obiective la nivel national.