Alianta va duce la un conflict de interese, a aratat Christer Gardell, conducatorul fondului de investitii Cevian, al treilea mare actionar al Volvo, cu 5,3% din drepturile de vot, potrivit agentiei AFP, citata de Mediafax.
„Cred ca este foarte important ca Renault sa aleaga intre Volvo si Daimler”, primii doi mari producatori de camioane la nivel mondial, a aratat Gardell, adaugand ca grupul francez nu poate ramane in ambele tabere.
Gardell a spus ca „Daimler este cel mai feroce concurent al Volvo pe piata camioanelor”, el considerand ca exista un conflict de interese prin prezenta reprezentantilor Renault in consiliul de administratie al Volvo.
Purtatorul de cuvant al Volvo, Kina Wileke, a subliniat ca in acest stadiu acordul intre Renault, Nissan si Daimler nu reprezinta o problema si fiecare membru din consiliul de administratie al Volvo se gandeste in primul rand la interesul acestei companii.
Gardell crede insa ca Renault ar trebui sa isi retraga reprezentantii din consiliul de administratie al companiei suedeze si a aratat ca multi dintre actionarii Volvo sunt ingrijorati in privinta problemei confidentialitatii.
„Consider ca este deplasat ca Renault sa ramana in consiliu, unde are acces la toate planurile strategice si financiare ale Volvo, si in acelasi timp sa construiasca o relatie cu Daimler”, a explicat el.
In urma acordului facut public miercuri, Daimler va prelua participatii de cate 3,1% la Nissan si Renault.
La randul lor, Nissan si Renault vor detine fiecare cate 1,55% din actiunile grupului german.
Totodata, participatia Renault la Nissan se va reduce de la 44,3% la 43,2%.
Grupurile intentioneaza ca colaboreze in domeniul masinilor electrice, de pasageri si cel al vehiculelor comerciale usoare. De asemenea, constructorii auto vor dezvolta in comun si vor face schimb de motoare diesel si pe benzina, potrivit Nissan.