Tesla a redus preţurile şi pe alte pieţe majore, cum ar fi Germania. Între timp, Li Auto a redus preţurile pentru modelele sale, inclusiv L7, L8, L9 şi noul SUV Mega lansat, a spus luni pe contul său de Weibo. Se pare că reducerile de preţuri sunt de până la 30.000 de yuani.
Verificările efectuate de CNBC pe site-urile web Tesla şi Li Auto au arătat luni că vehiculele lor erau listate la preţurile actualizate.
Acţiunile Li Auto listate la Hong Kong au scăzut luni cu 8,3%, până la cel mai scăzut nivel din ultimele 11 luni, în timp ce acţiunile altor producători chinezi de vehicule electrice au scăzut şi ele – Nio cu 1,7%, Xpeng cu 1,9% şi BYD cu 0,2%.
Aceste reduceri de preţuri vin într-un moment în care concurenţa în spaţiul vehiculelor electrice din China s-a intensificat, producătorii auto locali făcând eforturi pentru a depăşi rivalul american Tesla cu tehnologie de lux şi preţuri competitive.
Eugene Hsiao, şeful strategiei pentru acţiuni în China la Macquarie Group, a declarat într-o notă de cercetare că toţi marii producători de vehicule electrice din China au un singur obiectiv în minte – ”preluarea coroanei de la Tesla”, menţionând în acelaşi timp că este cea mai competitivă piaţă auto locală. piaţa în istoria recentă.
Hsiao a spus că reducerile de preţuri sunt doar o faţetă a unei varietăţi de strategii pe care marii jucători de vehicule electrice din China le folosesc pentru a supravieţui ”valului viitor de consolidare a industriei”.
Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi şi-a lansat maşina electrică SU7 la începutul acestei luni şi a stabilit un preţ cu aproximativ 4.000 de dolari mai mic decât cel al Model 3 de la Tesla. De asemenea, compania a susţinut că noua maşină ar avea o autonomie mai mare.