Volkswagen a surprins ieri cu anuntul inlocuirii CEO-ului Bernd Pischetsrieder, 58 de ani, cu Martin Winterkorn, 59 de ani, seful celei mai profitabile divizii a companiei, Audi. La randul sau, Peugeot l-a numit pe Christian Streiff, 52 de ani, fostul sef al Airbus SAS, ca inlocuitor al lui Jean-Martin Folz, 60 de ani, care se retrage din companie, relateaza presa internationala.
[quote=David Cole, analist piata auto]Industria auto este extrem de instabila in acest moment[/quote]
Aceste schimbari la varf au in spate o amenintare clara din partea companiilor japoneze de automobile. Primii trei producatori niponi, Toyota, Honda si Nissan, au prezentat noi modele diesel la targul auto de la Paris din septembrie, ca parte a strategiei lor de a ocupa un segment mai mare din piata diesel, care reprezinta jumatate din vanzarile auto din Europa.
Aceste noi modele vor spori presiunea asupra Volkswagen si Peugeot, ambele companii fiind acum in curs de aplicare al unor strategii de eficientizare, care include si concedieri, relateaza Forbes.
„Industria auto este extrem de instabila in acest moment”, a spus David Cole, presedinte al organizatiei americane de cercetare Center for Automotive Research, citat de Forbes. „Isi schimba insusi modelul de business, asa ca este foarte normal sa vedem schimbari chiar la varful marilor companii”;.
Totusi, Volkswagen si Peugeot au avut parcursuri usor diferite anul acesta. Actiunile Volkswagen au urcat cu 82% pe parcursul anului, cresterea fiind alimentata de optimismul din piata cu privire la reformele de eficientizare ale lui Pischetsrieder. In schimb, titlurile Peugeot, companie cu sediul central la Paris, au scazut anul acesta cu 4,2%.