„Tintele companiilor sunt invechite”, estimeaza intr-un raport analistii de la grupul financiar Credit Suisse.
Desi au vorbit in termeni generali despre felul in care criza financiara afecteaza sectorul auto, reprezentantii Daimler, ai PSA Peugeot-Citroen, Renault si Fiat au refuzat sa comenteze despre tintele lor inainte de publicarea rezultatelor trimestriale. Daimler, Fiat si Renault isi vor face publice datele pe 23 octombrie, iar PSA Peugeot-Citroen va face un anunt in 24 octombrie.
Criza financiara mondiala nu numai ca a decimat vanzarile, dar inasprirea conditiilor de creditare a ingreunat finantarea operatiunilor zilnice ale producatorilor auto, dincolo de faptul ca a redus oferta de imprumuturi ieftine pentru posibilii cumparatori, spun analistii.
In primele 9 luni ale anului, vanzarile de masini au coborat cu 4,4% in Europa, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut. Ritmul declinului s-a accelerat in septembrie, cand inmatricularile de automobile noi din Europa au scazut cu 8,2% fata de primele noua luni din 2007.
Producatorii de automobile au luat deja masuri de combatere a scaderii cererii, in contextul in care Fiat inchide temporar fabrici, iar Nissan isi reduce productia de la o fabrica din Spania.
Sectorul productiei auto, afectat de lipsa de bani, se confrunta si cu cresteri suplimentare ale costurilor, din cauza nevoii de a construi masini mai putin poluante, care sa respecte standardele stricte propuse de autoritatile europene.
Liderii europeni, pe de alta parte, iau in considerare posibilitatea de a acorda asistenta financiara producatorilor auto, ca sa construiasca masini cu consum mai mic de carburant, dupa ce omologii lor americani au aprobat alocarea a 25 miliarde dolari (circa 18 mld. euro) pentru credite cu dobanda mica, pentru cei 3 producatori principali de automobile.