Noul Logan ar putea fi lansat cel mai probabil in 2009, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, iar apoi prezentat oficial la salonul de la Bucuresti.
Variantele prezentate in ultimele zile pe Internet sunt mai degraba doar studii de design, iar noul aspect al masinii nu va fi atat de mult modificat, estimeaza pentru DailyBusiness, analistii auto.
Pentru a afla cum va arata noul Logan, trebuie sa ne uitam in curtea Renault-ului, spun specialistii din piata. In conditiile in care proiectul X90, ulterior botezat Logan, a pornit de la ideea lansarii unei masini cu costuri reduse care sa maximizeze resursele existente in „gradina” proprie, este putin probabil ca noul Logan, ruda „saraca” a Renault-ului, sa beneficieze de un face-lift care sa creeze o concurenta chiar pentru produsele din clasa superioara.
„Loganul va imprumuta, ca si pana acum, piese de la modelele Renault. In niciun caz nu vor fi produse piese noi, acest lucru insemnand o crestere a costurilor ce ar putea afecta principalul atu al Loganului – pretul”, a declarat, pentru DailyBusiness, analistul auto Razvan Codorean.
„Renault nu vrea sa cada in capcana pe care si-au intins-o singuri cei de la Volkswagen, care au construit masini care se concureaza unele pe altele, cu efect direct asupra vanzarilor”, a mai spus analistul.
[quote=Razvan Codorean, analist auto]In 2009, Loganul va fi deja imbatranit moral, iar Renault va trebui sa prezinte la Paris o noua masina[/quote]
Ideea refolosirii pieselor Renault este vazuta si de analistul Adrian Mihaltianu ca singura varianta aflata la dispozitia concernului francez pentru a putea fi competitiv pe piata internationala.
„Noul Logan va beneficia de o restilizare destul de importanta, dar va imprumuta elemente de design si accesorii de la modelele actuale. De la Sandero va prelua fata, iar eleronul ar putea veni de la Megane”, a spus Mihaltianu. „Nu cred ca vor investi prea mult in noul proiect, obiectivul lor clar fiind maximizarea profitului. Vor fi ceva modificari si in interior, dar nesemnificative, pretul fiind cel care va vinde masina”, a mai spus analistul.
Analistii auto spun ca, astfel, in niciun caz Logan II nu va semana cu Ford sau cu Renault Laguna, imaginile prezentate pe internet fiind simple exercitii de design.
Contactati de catre DailyBusiness, reprezentantii Dacia nu au facut comentarii pentru acest articol.
„Toti marii producatori auto lanseaza astfel de variante intermediare, pentru a vedea in ce masura studiile de design se reflecta in realitate. Cred ca, avand in vedere experienta anterioara cu Logan, care imprumuta multe piese de la modele mai vechi, inclusiv de la Clio si Megane, noul Logan va aduce destul de mult, cel putin la nivelul posterior cu actualul Megane in trei volume”, crede Razvan Codorean.
Pareri diferite despre momentul lansarii
Specialistii in piata auto estimeaza ca noul Logan ar putea fi lansat abia in 2009, la Salonul Auto de la Paris, si apoi prezentat si la Salonul Auto de la Bucuresti, din toamna. Masina, in noua sa forma, ar urma sa intre in vanzare in 2010.
Analistii din piata explica acest posibil calendar al lansarii modelului restilizat al Loganului prin faptul ca, in 2008, la Pitesti va incepe productia modelului Sandero, iar Renault nu isi doreste sa puna in piata doua masini noi in acelasi an, piata romaneasca nefiind destul de „matura” pentru a ingloba o asemenea oferta.
„Vanzarile Logan merg bine, iar cei de la Renault nu au practic niciun motiv sa scoata o noua masina in acest an, in afara de Sandero”, spune Codorean.
„In 2008 va fi lansat si Sandero, al carui pret nu cred ca va fi mai mare decat cu maxim 500 de euro decat Loganul. In schimb, in 2009, Loganul va fi deja imbatranit moral, iar Renault va trebui sa prezinte la Paris o noua masina”, a mai spus analistul.
Adrian Mihaltianu are, totusi, o opinie diferita cu privire la momentul lansarii face-liftului Logan. El spune ca piata are nevoie de acest nou design si ca Logan II si Sandero vor activa pe segmente diferite.
„In a doua parte a acestui an, vom vedea ambele masini. Sandero nu este neaparat destinata pietei autohtone cat celei europene, acolo unde hatchback-urile (model in 5 usi – n.r.) sunt foarte cautate. Logan II isi va pastra tintele sale – piata romaneasca si pietele emergente. Debutul cel putin uneia dintre masini se va face la salonul de la Geneva, de luna viitoare”, a mai spus analistul.
Dincolo de opiniile analistilor privind momentul lansarii noului Logan, un lucru este sigur. Dacia a comandat deja fabricii Elba din Timisoara un lot de blocuri optice fata si spate cu un design restilizat.
Intrarea Ford in Romania ar putea influenta decizia Renault
Specialistii spun ca un factor in plus care va determina decizia Renault privind lansarea noului Logan va fi momentul in care Ford va incepe productia la Craiova, dar mai ales modelul pe care americanii il vor construi in Banie.
Fordul de la Craiova se anunta a fi un produs calitativ mediu, menit sa creasca suplimentar vanzarile concernului american pe piata europeana, acolo unde Ford vinde mai mult si decat in SUA, spun analistii, care cred ca modelul produs la Craiova va fi un hatchback.
„In Anglia, de pilda, Ford e pe primul loc la vanzari si cel mai interesant, se vand in proportii de peste 90% hatchback-uri. Asa ca ma astept ca la Craiova sa fie produs un astfel de model, mai cu seama ca si in celelalte tari europene, vanzarile acestor produse sunt sensibil mai mari decat al celor in 3 sau 4 usi”, a mai spus analistul Razvan Codorean.