In intervalul ianuarie-martie, vanzarile celor doi producatori au crescut in total cu 76% fata de aceeasi perioada a anului 2010, in timp ce piata a avansat cu doar 8,1%, cea mai slaba evolutie din primul trimestru al anului 2009.
Vanzarile masinilor de lux au crescut cu toate ca autoritatile chineze au incheiat programele de subventii si au restrictionat noile inmatriculari. De asemenea, Beijing-ul a interzis, incepand cu 14 aprilie, publicitatea outdoor care promoveaza „hedonismul, extravaganta si venerarea lucrurilor straine”.
„Cei din clasa de mijloc si cei bogati sunt in continua miscare. Sunt optimisti cu privire la viitorul lor, dispusi sa cheltuiasca mai mult pe asemenea masini”, a declarat Ray Tsang, analist si consultant la Bain & Co.
Potrivit companiei de cercetare de piata J.D. Power & Associates, vanzarile de masini de lux pe piata din China vor creste cu 20% in 2011, dupa ce in 2010 s-au majorat cu 48% pana la 459.000 unitati.
Vanzarile Mercedes din China au crescut cu 86% in primul trimestru pana la 43.991 unitati, in timp ce BMW a raportat vanzari in crestere cu 71%, pana la 58,506 unitati.
De asemenea, vanzarile Audi au urcat cu 25% pana la 64.122 unitati, iar cele ale Toyota Motor au crescut cu 16% pana la 207.800 unitati, potrivit sursei mentionate.