Principala optiune
de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia,
pentru 16,5% dintre respondentii studiului, in timp ce Volkswagen
ocupa locul al doilea, cu 13,4%, urmata de Opel, cu 9,6%.
Daca ne raportam la
intentia de achizitie a unei masini rulate, Volkswagen se afla in
topul preferintelor de cumparare, cu 21,6%. 14% aleg Opel, iar pe
locul al treilea se situeaza marca BMW, cu 10,8%.
In topul
preferintelor romanilor cu privire la nivelul de satisfactie al
autoturismului condus se afla marca Honda, acumuland 6,29 puncte
dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomanda
datorita gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de
intretinere si service.
Soferii care ruleaza
masina un numar mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda
conduce topul la capitolul consum in afara orasului si s-a clasat pe
locul al doilea la costul de intretinere, in timp ce Citroen a
obtinut cea mai buna nota la consumul in oras
.
Nissan ocupa locul al doilea la nivelul de satisfactie in privinta
service-ului.
19% dintre soferi
prefera service-urile de marca apreciind mai mult calitatea
serviciilor oferite, pentru 52% dintre soferi primeaza pretul oferit
de service-urile independente, in timp ce 29% isi repara singuri
masinile.
„Prin
intermediul acestui studiu ne-am propus sa prezentam o imagine
relevanta asupra pietei auto din Romania in mediul online, a
preferintelor si intentiilor conducatorilor pentru perioada
urmatoare”, a declarat Sergiu Gamureac, director
executiv Auto.ro.
Utilizand metodologia de cercetare
CAWI, Daedalus Millward Brown a sustinut culegerea datelor, analiza
acestora, precum si o parte din prezentarea analizei de piata pe baza
chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro.
Studiul a fost
realizat in perioada iunie-decembrie 2012, pe un esantion de
11.740 de respondenti cu varsta de peste 18 ani.